آغاز غربالگری طرح شهید سلیمانی در بیله‌سوار
کد خبر: 3938374
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳

آغاز غربالگری طرح شهید سلیمانی در بیله‌سوار

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: غربالگری بیماری کرونا در بیله‌سوار از ۷ هزار و ۷۷۰ خانوار با جمعیت ۲۷هزار نفر در قالب طرح شهید سلیمانی آغاز شده است.

آغاز غربالگری طرح شهید سلیمانی در بیله سواربه گزارش ایکنا از اردبیل، حسن قبادی، فرماندار بیله‌سوار، دهم آذرماه، در جلسه قرارگاه ستاد مبارزه با کرونا شهرستان بیله سوار گفت: غربالگری بیماری کرونا در بیله‌سوار از ۷ هزار و ۷۷۰ خانوار با جمعیت ۲۷هزار نفر در قالب طرح شهید سلیمانی آغاز شده است. و از این تعداد ۳۰۲ نفر مشکوک و تعداد ۸۲ نفر داری بیماری زمینه‌ای از جمله سرطان و ناراحتی‌های قلبی و عروقی، فشار خون، دیابت و همچنین زنان باردار بودند که شناسایی و به بهداشت معرفی شده است.

قبادی افزود: از مجموع ۲۷ هزار و ۲۳۰ نفر، تعداد ۹۰۳ نفر افراد ۶۵ سال به بالا هستند که شامل افراد پر خطر می‌باشند.

فرماندار بیله‌سوار با بیان اینکه در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی ۴۱ محله با همکاری بسیج و هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان غربالگری می‌شود بیان کرد: از آغاز اجرای طرح تا نهم آذر ماه تعداد ۲۷۸ مورد پیگیری و مشاوره تلفنی توسط شبکه بهداشت و درمان صورت گرفته و ۱۴۴ نفر در منزل قرنطینه شده اند.

وی تصریح کرد: در راستای این طرح تاکنون ۳ هزار بسته بهداشتی اعم از ماسک و محلول ضدعفونی کننده ارایه شده است.

فرمانده قرارگاه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان بیله سوار با بیان اینکه متأسفانه اکثر بستری‌های خانوادگی و ناشی از مراسمات بوده و بر اثر انجام دورهمی‌های خانوادگی و مجالس گزارش شده است، اظهار کرد: باید این موارد به حداقل ممکن برسد.

فرماندار بیله‌سوار خواستار همکاری مردم با رابطین و ماموران طرح پایش شهید حاج قاسم سلیمانی بسیج و شبکه بهداشت شد و افزود: با ارایه امار دقیق و به موقع ابتلای خانواده‌ها به این بیماری به حداقل خواهد رسید و اقدامات ویژه‌ای جهت بهبود بیماران و افراد مشکوک پیش بینی شده است.

قبادی گفت: از مردم درخواست می‌کنم به دلیل حفظ سلامت خود و به خطر نینداختن سلامت بقیه موارد بهداشتی و دستورالعمل‌ها و محدودیت‌ها را رعایت کنند.

وی با اشاره به طرح محدودیت‌ها خاطر نشان کرد: از آغاز طرح ۲۱۵ مورد نظارت اماکن عمومی، ۱۱ مورد پلمپ و ۲۳ مورد اخطار توسط اکیپ نظارتی لحاظ شده است.

انتهای پیام
captcha