هدف اصلی طرح «شهید سلیمانی» مهار شیوع زنجیره کرونا است
کد خبر: 3937368
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶

هدف اصلی طرح «شهید سلیمانی» مهار شیوع زنجیره کرونا است

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل گفت: هدف اصلی طرح شهید سلیمانی کاهش مرگ و میر و مهار شیوع زنجیره کرونا می‌باشد و در این طرح بیمار و کسانی که با فرد کرونایی در تماس بوده‌اند و جواب تست آن‌ها مثبت شده است، باید از جامعه جدا شده و در خانه بمانند.

هدف اصلی طرح «شهید سلیمانی» کاهش مرگ و میر و مهار شیوع زنجیره کرونا می‌باشدبه گزارش ایکنا از اردبیل، رامین سلطانی، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل، چهارم آذرماه در تشریح طرح «شهید سلیمانی»، گفت: در دوران بیماری کرونا تمام عوامل حوزه‌های عملیاتی و میدانی کادر بهداشت و درمان زحمات زیادی کشیدند، که قابل تقدیر و تحسین هستند، اما به دلیل سرعت عملکرد این ویروس با شدت فراگیری بالا، نیاز به همکاری سازمان‌ها و نهاد‌های دیگر برای کنترل و نابودی آن لازم و ضروری می‌باشد.

وی افزود: در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی محوریت کار با وزارت بهداشت است و فرماندهی این طرح بعهده استانداران هر استان بوده و اقشار مختلف بسیج در سطح کشور به عنوان همکاران و کمک‌کنندگان به کادر بهداشت و درمان برای از بین بردن بیماری کمک خواهند کرد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: بعد از سفارشات و توصیه‌های رهبری معظم مبنی بر مقابله همه جانبه با این ویروس منحوس تعداد بسیار زیادی از اساتید نخبه دانشگاه‌های علوم پزشکی برای نوشتن طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و عملیاتی شدن آن وارد عمل شدند.

سلطانی با اشاره به این که استان اردبیل از اولین استان‌هایی هست که این طرح را عملیاتی کرده است، گفت: هرچند اولویت اصلی در این طرح شناسایی، قرنطینه و درمان بیماران کرونایی می‌باشد، اما افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای و پرخطری مانند بیماری دیابتی، قلبی و زنان باردار که بیشتر در معرض خطر هستند جهت حفاظت از آن‌ها در برابر این بیماری مراقبت‌های لازم در نظر گرفته شده است.

وی گفت: هدف اصلی طرح شهید سلیمانی کاهش مرگ و میر و مهار شیوع زنجیره کرونا می‌باشد ودر این طرح بیمار و کسانی که با فرد کرونایی در تماس بوده‌اند و جواب تست آن‌ها مثبت شده است، باید از جامعه جدا شده و در خانه بمانند، ۸۰ الی ۹۰ درصد مبتلایان امکان استفاده از قرنطینه خانگی را دارند و لازم است مابقی افرادی که امکان ماندن در منزل برای آنان میسّر نیست از مهمانسرا‌ها و اقامت‌های دستگاه‌های ذی‌ربط استفاده کنند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل با بیان این که در همه شهرستان‌های های استان محل نگهداری و قرنطینه از بیماران کرونایی تدارک دیده شده است، افزود: قرنطینه افراد سالم در خانه امری سخت است به همین علت محوریت این طرح شناسایی و قرنطینه افراد مشکوک یا مبتلا به کرونا خواهد بود.

وی ادامه داد: برای کاهش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا باید افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای، افزایش وزن، دیابت و سنین بالا دارند، مورد مراقبت قرار گیرند.

این مقام مسئول گفت: محدود کردن افراد مشکوک در طول ماه خیلی ساده‌تر از محدود کردن اکثریت جامعه است که بعد از تحقق این امر، نیاز‌های پزشکی، دارویی و تغذیه‌ای همان افراد قرنطینه‌شده و کم بضاعت تامین خواهد شد.

گفتنی است مسئولیت کار‌های فنی بر عهده وزارت بهداشت است و همه حمایت‌ها و اقدامات حمایتی دیگر بر عهده بسیج، خیّرین، مساجد، ائمه جمعه و... خواهد بود.

انتهای پیام
captcha