نماز کلید نجات از گذرگاه‌های سخت دنیوی است
کد خبر: 3937085
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

نماز کلید نجات از گذرگاه‌های سخت دنیوی است

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: نماز جلوه‌گاه عرفان الهی و کلید نجات از گذرگاه‌های سخت دنیوی است.

نماز جلوه گاه عرفان الهی استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌‎الاسلام و المسلمین عبدالله حسنی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل، سوم آذرماه، در کارگاه آموزشی مجازی «نماز و سلامت معنوی» که به همت معاونت فرهنگی و سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان اردبیل برگزار شد، گفت: نماز عالی‌ترین حکمی است که خداوند از آن با تعبیر‌های زیبا یاد کرده است نماز گل سر سبد خلقت یعنی انسان و هستی بخش جهان است.

حجت‌‎الاسلام حسنی با اشاره به آیات شریفه از قرآن کریم افزود: در قرآن کریم یکی از خصوصیات اهل ایمان محافظت از نماز بیان شده و می‌فرماید مؤمنان کسانی هستند که بر نماز خویش مواظبت دارند و همه اوقات نماز را حفظ می‌کنند.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل، خاطر نشان کرد: محافظت نماز، همان توجه ویژه به نماز و عدم سهل‌انگاری در برپایی این امر مهم است فلذا این محافظت زمانی محقق می‌شود که انسان نه تنها اول وقت نماز خود را بخواند بلکه برای رسیدن آن لحظه شماری کند، نماز را با عشق رسیدن به محبوب انجام دهد و با هیچ کاری معاوضه نکند.

وی گفت: نماز برترین و بالاترین فریضه دینی است که از آن به کلید بهشت یاد می‌شود، فلذا مطمئن‌ترین ریسمان رسیدن به قرب الهی و هدیه بندگان الهی و زینت اسلام نماز‌های پنج گانه نمازگزاران است.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، تصریح کرد: نماز، منتهای عروج و کمال بشریت است و انسان در سازندگی و تحول آن به نفوس الهی، تکامل در راه حق و قرب به خدای تعالی است.

نماز در روایات

حجت‌‎الاسلام حسنی، با اشاره به آیه «ما من صلاة یحضر وقت‌ها الا نادی ملک بین یدی الناس ایها الناس قوموا الی نیرانکم التی اوقدتمو‌ها علی ظهورکم فاطفئو‌ها بصلاتکم» قرآن کریم اظهار کرد: وقت هر نمازی که فرا می‌رسد فرشته‌ای به مردم می‌گوید ‌ای مردم برخیزید آن آتش‌هایی که پشت سر خود روشن کرده‌اید با نماز خاموش کنید.

وی تاکید کرد: نماز از ارزشمندترین ره توشه‌های مسیر کمال و عالی‌ترین و انسان سازترین عبادت است. نماز اول وقت موجب عادت دادن شخص به نظم، نشاط و آمادگی و حضور قلب بیش‌تر در نماز می‌شود و از گناه و معصیت باز می‌دارد. نماز کلید نجات و سبب نجات از گذرگاه‌های سخت و مواقف اخروی است.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: نماز جلوه گاه عرفان الهی و کلید نجات از گذرگاه‌های سخت دنیوی است.

حجت‌‎الاسلام حسنی، با اشاره به خصوصیات نماز در میان سایر عبادات، به اهمیت این فریضه الهی و ویژگی‌های ممتاز آن پرداخت و تاکید کرد: برای تقویت هر چه بیشتر مسئله نماز در جامعه، آبادانی مساجد، نمازخانه‌ها و اشاعه دین، اقامه امر نماز مهم‌ترین فرضیه الهی است.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل، خاطر نشان کرد: نماز عبادتی است که انسان را از بدی‌ها و زشتی‌ها محافظت می‌کند و او را به سوی نورانیت و صفا سوق می‌دهد، آرامش روحی و روانی برای انسان ایجاد می‌کند و بهترین ذکر و یاد خدا اقامه نماز و حضور قلب در نماز است.

انتهای پیام
captcha