تسهیل‌گری در اعطای خدمات و اعتبارات / اجرای طرح دهم‌های 10 تومانی
کد خبر: 3935970
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷
از سوی گروه جهادی شهید اوهانی انجام می‌شود؛

تسهیل‌گری در اعطای خدمات و اعتبارات / اجرای طرح دهم‌های 10 تومانی

گروه جهادی شهید اوهانی شهرستان مرند از جمله گروه‌های جهادی است که طی 10 سال فعالیت، اقدامات فراوانی را برای تأمین نیازمندی‌های محرومان انجام داده و تسهیل‌گری در اعطای خدمات و اعتبارات از ویژگی‌های بارز و متفاوت این گروه است.

به گزارش ایکنا، گروه‌های جهادی از گذشته تا به امروز یکی از ظرفیت‌های بسیار تأثیرگذار در حوزه محرومیت‌زدایی در کشور بوده‌اند. مقام معظم رهبری در این رابطه فرموده‌اند: «کار جهادی، به معنی کار برخاسته از ایمان و به کار گیرنده هر چه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است و این دو هیچ یک نقطه پایان ندارد. پس کار جهادی امروز شما می‌تواند ده‌ها و صدها برابر، کیفیت و ارتقا و گسترش یابد.»

با شیوع بیماری کرونا در کشور و نیز فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک مؤمنانه و مواسات، حرکت‌ گروه‌های جهادی در کشور رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و بسیاری از آن‌ها به صورت خودجوش به اجرای طرح‌های مختلف به ویژه طرح‌های مربوط به حوزه معیشتی اقدام می‌کنند.

گروه جهادی شهید اوهانی مرند یکی از گروه‌های پرتلاش در عرصه خدمت‌رسانی به نیازمندان و محرومان محسوب می‌شود که فعالیت‌های فراوانی را در حوزه کمک ‌مؤمنانه انجام داده است. این گروه جهادی در عرصه‌های مختلف علمی، مهارتی، فرهنگی، مشاوره، سلامت و تسهیل‌گری اقدامات تأثیرگذاری را در سطح شهرستان مرند و حتی استان آذربایجان شرقی داشته است. همچنین، طی توافقی که مسئولان این گروه جهادی با آموزش و پرورش داشته‌اند، هر ساله در سه ماه فصل تابستان جهادگران این گروه در بیش از ۱۵ منطقه از حاشیه شهر و روستاهای اطراف مرند به برگزاری کلاس‌های آموزشی و تقویتی اقدام می‌کنند.

ارسال نشود/////تسهیل‌گری در اعطای خدمات و اعتبارات؛ ویژگی متفاوت گروه جهادی شهید اوهانی مرند

پروین کنگری، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد رشته حسابرسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند، از سال ۹۶ به عنوان مسئول گروه جهادی شهید اوهانی دفتر بسیج دانشجویی شهرستان مرند مشغول به فعالیت است.

کنگری در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با برنامه‌های مختلف این گروه جهادی در ایام مختلف سال به ویژه در زمان شیوع کرونا اظهار کرد: این گروه جهادی در عرصه‌های مختلف آموزشی، علمی، مهارتی، فرهنگی، مشاوره، سلامت و تسهیل‌گری ایفای نقش می‌کند. طی توافق‌نامه‌ای که با اداره آموزش و پرورش شهرستان مرند داشتیم، هر سال و در سه ماه فصل تابستان، جهادگران در بیش از ۱۵ منطقه از مناطق حاشیه شهر و روستاهای اطراف، کلاس‌های آموزشی و تقویتی برگزار می‌کنند. برای تدریس در این کلاس‌ها، که سعی شده است به صورت تخصصی و در سطحی بالا برگزار شود، از وجود دانشجویانی با ضریب هوشی بالا و متناسب استفاده می‌کنیم تا در روش‌ یادگیری دانش‌آموزان شکافی ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه طی این توافق‌نامه تقریباً هر سال بین ۶۰ تا ۸۰ جهادگر به صورت گروهی به مدارس اعزام‌ می‌شوند، تصریح کرد: در حین برگزاری این کلاس‌های تخصصی، دوره‎‌های ورزشی، هنری، قرآنی و ... نیز برای دانش‌آموزان در مدارس مختلف برگزار می‌شود.

کنگری با اشاره به برنامه‌های مهارت‌افزایی گروه جهادی شهید اوهانی نیز بیان کرد: سال گذشته توانستیم یک کارگاه خیاطی ساده برای یکی از مدارس دخترانه شهرستان در مقطع تحصیلی ابتدایی برگزار کنیم که استقبال زیادی از آن شد و معاون مدرسه نیز به عنوان مربی و جهادگر بسیجی انتخاب و در طرح شرکت داده شد.

ارسال نشود/////تسهیل‌گری در اعطای خدمات و اعتبارات؛ ویژگی متفاوت گروه جهادی شهید اوهانی مرند

مسئول گروه جهادی شهید اوهانی با ذکر اینکه در زمینه شناسایی استعدادها نیز برنامه‌های زیادی در دست اقدام داریم، تصریح کرد: اقدام به برگزاری مسابقات ورزشی و نقاشی در سطح مدارس کردیم که منجر به شناسایی استعدادهای فراوانی در این رشته‌ها شد. همچنین، نظافت و زیباسازی مدارس برای مهرماه از قبیل احداث آبخوری، رنگ‌آمیزی در و پنجره، زدودن گیاهان خودرو در حیاط مدرسه‌ها، درختکاری و ایجاد فضای سبز در داخل محوطه مدارس از دیگر فعالیتهای گروه جهادی ما در مدارس است.

کنگری با اشاره به اجرای طرح دهم‌های 10 تومانی از سوی گروه جهادی شهید اوهانی، اظهار کرد: طی اجرای این طرح، دانشجویان و جهادگران عضو گروه در روز دهم هر ماه مبلغ 10 هزار تومان کنار می‌گذارند که این مبلغ در پایان تابستان صرف تهیه لوازم‌التحریر و بسته‌های تیم سلامت گروه جهادی ما، که در طول سال به صورت مستمر در نقاط هدف مشغول فعالیت‌ جهادی(پایش و غربالگری از جمله تست قند خون و فشار خون) هستند، می‌شود.

مسئول گروه جهادی شهید اوهانی افزود: قراردادی با یک مرکز فروش لوازم و تجهیزات پزشکی منعقد کردیم تا دستگاه تست قند خون را به صورت رایگان در اختیار دارندگان کارت معرفی از طرف بسیج دانشجویی شهرستان مرند قرار دهند. در بحث پایش نیز از اعضای جهادگر تحصیل‌کرده در رشته‌های علوم آزمایشگاهی، فوریت‌های پزشکی، مامایی، پرستاری و ... بهره بردیم که در مشاوره تغذیه و سلامت فعال بودند. همچنین، توزیع بروشورهای سلامت و پایش روزانه 300 مورد از دیگر برنامه‌های گروه در این ایام بود.

ارسال نشود/////تسهیل‌گری در اعطای خدمات و اعتبارات؛ ویژگی متفاوت گروه جهادی شهید اوهانی مرند

کنگری اظهار کرد: در مورد اعطای جهیزیه به نوعروسان نیازمند نیز طی امسال چهار جهیزیه تکمیل و به خانواده‌های نیازمند اهدا شد که هزینه این لوازم نیز از سوی خیران تأمین شده بود. همچنین، برخی باغداران روستاهای اطراف مرند در برداشت محصول دچار مشکلاتی شده بودند که در پی هماهنگی‌ با جهاد کشاورزی شهرستان اقدامات خوبی در زمینه آزمایش آب و خاک باغات، توزیع سموم مورد نیاز در بین باغداران، تأمین کود شیمیایی، سمپاشی، برداشت محصولاتی نظیر گندم، جو، گوجه فرنگی و ... صورت گرفت.

وی افزود: یکی از اقدامات دیگر گروه جهادی شهید اوهانی، ساخت و تکمیل تعداد هشت خانه ویژه محرومان بود که این خانه‌ها در روستاهای لیوار بالا، چرچر، منطقه اردکلو مرند و ... مورد بهره‌برداری قرار گرفت. همچنین، بهره‌گیری از مشاوران اداره بهزیستی برای ارجاع موارد لازم برای مشاوره با اولویت دانشجویان و اهالی مناطق هدف جهادی، برگزاری کلاس‌های مشاوره رایگان و ... نیز از دیگر اقدامات جهادگران ما در مرند است.

کنگری با اشاره به فعالیت‌های گروه جهادی شهید اوهانی در ایام شیوع کرونا نیز بیان کرد: تولید و توزیع رایگان روزانه 300 ماسک، توزیع مواد ضدعفونی‌کننده و شوینده در قالب بسته‌های بهداشتی، ضدعفونی معابر شهری و روستایی، برگزاری چهار مرحله رزمایش کمک مؤمنانه در قالب توزیع ۷۰۰ بسته غذایی شامل برنج، روغن، ماکارونی، گوشت، رب گوجه فرنگی، حبوبات، قند، شکر، آبلیمو، سویا و توزیع 50 بسته گوشت قربانی در روز عید قربان از جمله اقدامات جهادگران گروه جهادی شهید اوهانی در این ایام است. در مورد اقتصاد مقاومتی نیز چون مقام معظم رهبری امسال را سال جهش تولید نام‌گذاری کردند، گروه جهادی ما برای تحقق این رهنمود، اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی کشت گل سرخ، زغفران(به روش‌های سنتی و ایروپونیک) کرد که گواهی مهارت این دوره‌ها با هماهنگی نهادهای مربوطه صادر شد.

ارسال نشود/////تسهیل‌گری در اعطای خدمات و اعتبارات؛ ویژگی متفاوت گروه جهادی شهید اوهانی مرند

وی ادامه داد: ایجاد صندوق نیکوکاری بسیج دانشجویی شهرستان مرند که به نام سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نام‌گذاری شده است، از دیگر فعالیت‌هایی بود که از سوی گروه جهادی ما انجام شد. مجوز این مؤسسه امسال صادر شد و تمام فعالیت‌های گروه جهادی شهید اوهانی تحت پوشش این مؤسسه خواهد بود. این صندوق در زمینه مسکن محرومان، اعطای وام، تهیه جهیزیه، کمک به شهریه‌های دانشجویی و ... فعالیت می‌کند و برای تأمین بودجه از کمک خیران نیز بهره خواهیم گرفت.

کنگری تصریح کرد: ویژگی متفاوت گروه جهادی شهید اوهانی بسیج دانشجویی شهرستان مرند با سایر اقشار و گروه‌های جهادی، فعالیت ویژه در خصوص تسهیل‌گری است. طبق تعاملاتی که با نهادهای حمایتی مانند بهزیستی، کمیته امداد و جهاد سازندگی داریم، افراد کارآفرین شناسایی و جهت دریافت مجوز تولید و نیز تسهیلات به این نهادها معرفی می‌شوند. البته تسهیلات ارائه‌شده به کارآفرینان به صورت اعتبار پولی نیست، بلکه خدماتی همچون تهیه دام ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۵ نفر موفق به دریافت تسهیلات لازم از این نهادها شده‌اند، گفت: این افراد به توفیق الهی موفق به کارآفرینی در کشت زعفران، گل سرخ، کارگاه تولید سفال، دامپروری و زنبورداری شده‌اند. جدیدترین نقش تسهیل‌گری گروه جهادی ما اقدام در زمینه اخذ مجوز برای ایجاد کانون‌های همیاری است که این کانون در روستای یالقوزآغاج مرند ایجاد شده و در روستای لیوار نیز در دست اقدام است.

ارسال نشود/////تسهیل‌گری در اعطای خدمات و اعتبارات؛ ویژگی متفاوت گروه جهادی شهید اوهانی مرند

مسئول گروه جهادی شهید اوهانی با بیان اینکه ماهیت فعالیت‌های جهادی به صورتی است که خداوند متعال پشتیبان آنها خواهد بود، گفت: تا زمانی که مدد الهی و روحیه خستگی‌ناپذیر جهادگران وجود دارد، مانعی پیش روی گروه‌های جهادی نخواهد بود. البته گاهی ایده‌های بسیار خوبی در ذهن جهادگران ایجاد می‌شود که برای اجرای آن نیازمند اندکی پشتوانه مالی است و باید نهادها و سازمان‌های مربوطه به پشتیبانی از این طرح‌ها و ایده‌ها اقدام کنند.

وی ضمن اشاره به خاطرات خود از فعالیت‌های گروه جهادی شهید اوهانی، اظهار کرد: پررنگ‌ترین خاطرات من در طول اقدامات جهادی، مراجعه اهالی مناطق هدف به ما به عنوان یک مأمن و حامی و نیز در میان گذاشتن مشکلاتشان است که ما را در ادامه حرکت در این مسیر باارزش راسخ‌تر می‌کند.

یادآور می‌شود، گروه جهادی شهید اوهانی طی سال 89 همزمان با زلزله ورزقان و برای تسریع کمک به زلزله‌زدگان ایجاد شد. شهید اوهانی از سرداران لشگر عاشورا و از شهدای شاخص شهرستان مرند است که همرزم شهید مهدی باکری بود.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
داود یامی
|
United States of America
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۲۰:۲۸
0
0
‏بسیجی یعنی: وقتی خطرات و حوادث دست به دست هم می دهند تا شاکله امنیت و آسایش را بر هم بزنند؛ او خستگی ناپذیر لباس رزم بپوشد برای خدمت و جهاد.
معصومه کاظمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۱۳:۲۶
0
0
سلام‌ و عرض ادب خدمت خانم کنگری عزیز و تمام زحمتکشان محترم گروه جهادی شهید اوهانی؛ واقعاً از تمامی زحماتتون ممنون و سپاسگزاریم؛ اجرکم عند الله
Fatima
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۱۵:۰۰
0
0
ایمان عاشقانه, ایمان عمیق, ایمان توأم با عواطف كه از خصوصیات ملت ایران است باعث درخشان شدن بسیج شد.احسنت به این روحیه جهادی⁦♥️⁩
تقی عابدینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۱۶:۳۱
0
1
سلام
واقعا شایسته و وظیفه است از زحمات تمام مسئولان بسیج دانشجوی مخصوصا ریاست محترم گروه جهادی شهیداوهانی که از ارزشمندترین دارایی خودشان اعم از زمان و وقت خود را صرف کمک های مومنانه نمودند الحق و النصاف ارزش کار گروه هایی مثل فوق کمتر از عبادت نیست بنده هم به نوبه خودم با تمام وجود ضمن قدردانی و تشکر لازم دانستم به عنوان یک عضو کوچک امادگی خودم را جهت همکاری در جهت توسعه کمک های مومنانه و دیگر اقدامات گروه اعلام نمایم
با تقدیم احترام
تقی عابدینی
captcha