واکنش الازهر و دارالفتوای اردن به هتک حرمت پیامبر(ص) در فرانسه
کد خبر: 3931164
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰

واکنش الازهر و دارالفتوای اردن به هتک حرمت پیامبر(ص) در فرانسه

شیخ الازهر و دارالفتوای اردن، توهین به ساحت مقدس پیامبر(ص) در فرانسه را محکوم و اعلام کردند که هتک حرمت انبیای الهی هرگز قابل قبول نخواهد بود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، احمد الطیب، شیخ الازهر با انتشار توئیتی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «ما اکنون شاهد یک حمله روشمند برای درگیر کردن اسلام در نبردهای سیاسی و ایجاد هرج و مرج هستیم که با حمله مغرضانه به پیامبر(ص) آغاز شده است. ما نمی‌پذیریم که نمادها و مقدسات ما قربانی گمانه‌زنی‌های بی‌ارزش در بازار سیاست و مبارزات انتخاباتی باشند».
 
وی افزود: «من به کسانی که توهین به پیامبر اسلام را توجیه می‌کنند، می‌گویم: بحران واقعی ناشی از دوگانگی فکری و دستورالعمل‌های تنگ‌نظرانه شماست، و من به شما یادآوری می‌کنم که مهمترین مسئولیت رهبران، حفظ صلح مدنی و امنیت جامعه،  احترام به دین و حمایت از مردم برای نیفتادن در دام فتنه‌ها است، نه به درگیری به نام آزادی بیان».
 
دارالفتوای اردن
 
دارالفتوای اردن نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: کسانی که نبی مکرم توهین می‌کنند، ایشان را به درستی نشناخته‌اند و این اقدام آن‌ها تنها به دلیل ناآگاهی آن‌ها نسبت به سیره نبوی است که دعوت‌کننده به برادری، تسامح و دوستی است.
واکنش الازهر و دارالفتوای اردن به اهانت به پیامبر اسلام (ص) در فرانسه
در این بیانیه با اشاره به این که اصرار نشریه فرانسوی بر توهین گواهی از نیت این نشریه برای دامن زدن به نفرت و نزاع در سراسر جهان است، بر ضرورت دوری از خشونت، تروریسم و توهین که منجر به کینه و نفرت در بین مردم می‌شود، تأکید شده است.
 
تظاهرات فلسطینیان
 
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، فلسطینیان ساکن شهر رفح در جنوب نوار غزه دیروز در محکومیت اهانت به پیامبر اسلام (ص) در فرانسه تجمع کردند.

 این تجمع به دعوت جنبش مقاومت اسلامی حماس در میدان شهدا در رفح برگزار شد و ده‌ها نفر از جمله نمایندگان گروه‌های فلسطینی در آن حضور داشتند.
واکنش الازهر و دارالفتوای اردن به اهانت به پیامبر اسلام (ص) در فرانسه
تجمع کنندگان پلاکاردهایی با عنوان «پدر و مادرم فدایت ای پیامبر خدا (ص)» در دست داشتند.
 
جمعه الغول از رهبران حماس در رفح در سخنانی در حاشیه این تجمع تاکید کرد که ما امروز اینجا جمع شده‌ایم تا انتشار کاریکاتورهای اهانت‌آمیز به پیامبر اسلام (ص) در نشریه‌های فرانسه و اظهارات امانوئل مکرون وزیر خارجه این کشور در اهانت به اسلام و پیامبر آن را به شدت محکوم کنیم.

مکرون اخیرا مدعی شده بود که انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) در این کشور جزو آزادی بیان محسوب می شود.

وی با بی‌اعتنایی نسبت به گستاخی جدید نشریه «شارلی ابدو» در انتشار تصاویر موهن به پیامبر اکرم (ص) مدعی شد که در جایگاه قضاوت درباره این تصمیم نشریه فرانسوی در انتشار این تصاویر موهن قرار ندارد.

در پی این اظهارات، دو بانوی محجبه مسلمان در پاریس با چاقو مورد حمله قرار گرفتند، اما مراجع رسمی فرانسه واکنشی به این حادثه نشان ندادند.

نشریه شارلی ابدو، در سرمقاله توهین‌آمیزی که سه‌شنبه گذشته همراه با کاریکاتورهای جنجالی‌اش منتشر کرده نوشته، این تصاویر «متعلق به تاریخ هستند و تاریخ را نمی‌توان بازنویسی یا پاک کرد.»

انتهای پیام
captcha