اسماعیل هنیه: سازش سودان ارتباطی با مردم این کشور ندارد
کد خبر: 3931134
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶

اسماعیل هنیه: سازش سودان ارتباطی با مردم این کشور ندارد

«اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که سازش سودان ارتباطی با مردم این کشور و مواضع تاریخی سودان ندارد و نمی‌تواند نقشه منطقه را براساس خواست رژیم صهیونیستی تغییر دهد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه در رابطه با توافق عادی‌سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی ضمن محکومیت شدید آن، گفت: این توافق هیچ ارتباطی با ملت سودان ندارد و هرگز بیانگر مواضع تاریخی آن در حمایت از فلسطین نیست.

هنیه گفت که این توافقات هرگز نمی‌تواند موجب ترسیم مجدد نقشه منطقه طبق خواسته‌ها و اهداف دشمن صهیونیستی شود.
 
وی تأکید کرد که نقشه منطقه را تنها ملت‌هایی ترسیم می‌کنند که به اصول، مبادی و حقوق راسخ ملت فلسطین پایبند هستند و در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی که آینده‌ای در این سرزمین ندارد، ایستاده‌اند.

اسماعیل هنیه در بخش دیگری از سخنانش اهانت به پیامبر اسلام (ص) و مسلمانان در فرانسه را به شدت محکوم و تاکید کرد که رئیس‌جمهور فرانسه باید هرچه سریع‌تر دست از اظهارات توهین‌آمیز خود به اسلام و مسلمانان و پیامبر بزرگوار اسلام (ص) بردارد.
 
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) همچنین اعلام کرد که هیأتی از این جنبش به ریاست صالح العاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس به زودی برای پیگیری برخی پرونده‌های مهم از جمله آشتی ملی، اوضاع نوار غزه و آخرین تحولات فلسطین و منطقه راهی قاهره خواهد شد.
انتهای پیام
captcha