حماس اهانت به ساحت پیامبر اسلام‌(ص) در فرانسه را محکوم کرد
کد خبر: 3931113
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱

حماس اهانت به ساحت پیامبر اسلام‌(ص) در فرانسه را محکوم کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اظهارات رسمی و غیررسمی فرانسوی‌ها در حمایت از انتشار کاریکاتورهای اهانت‌آمیز به پیامبر اسلام‌(ص) به بهانه حمایت از آزادی بیان را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که اهانت به ادیان و پیامبران به هیچ وجه جزو آزادی بیان محسوب نمی‌شود، بلکه موجب گسترش نفرت بین انسان‌ها خواهد شد.

در این بیانیه آمده که حضرت محمد(ص) به عنوان رحمةللعالمین مبعوث شدند و در بسیاری از وصیت‌هایشان بر ضرورت بخشش، همزیستی و احترام به دیگران تأکید کرده‌اند.

جنبش حماس به شدت نسبت به پیامدهای چنین اقداماتی در فرانسه هشدار داد و تأکید کرد که این اهانت‌ها ممکن است به تنش و درگیری بین ملت‌ها و کشورها منجر شود.

«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه هفته گذشته با بی‌اعتنایی نسبت به گستاخی جدید نشریه «شارلی ابدو» در انتشار تصاویر موهن به پیامبر اکرم(ص) مدعی شد که در جایگاه قضاوت درباره این تصمیم نشریه فرانسوی در انتشار این تصاویر موهن قرار ندارد.

نشریه «شارلی‌ابدو» روز سه‌شنبه و یک روز قبل از آنکه 13 مرد و زن در دادگاهی در فرانسه به بهانه حمله به دفتر این نشریه در سال ۲۰۱۵ محاکمه شوند، اعلام کرد که کاریکاتورهای جنجالی موهن به پیامبر اکرم(ص) را بازنشر کرده است.

ماکرون در سفر خود به لبنان در توجیه این اقدام موهن نشریه شارلی ابدو مدعی شد که فرانسه کشوری با آزادی بیان است و اینکه وی در جایگاهی نیست که بخواهد در خصوص این تصمیم برای بازنشر تصاویر موهن به پیامبر اکرم(ص) در نشریه شارلی ابدو قضاوت کند.

انتهای پیام
captcha