ارائه آموزش‌ قرآن در مناطق محروم ایلام از سوی مؤسسه فجر
کد خبر: 3931062
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸

ارائه آموزش‌ قرآن در مناطق محروم ایلام از سوی مؤسسه فجر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت فجر، کلاس‌های آموزش قرآن را در مناطق محروم شهرستان‌های ایلام برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت فجر ایلام با هدف ترویج و تبلیغ فرهنگ و آموزه‌های قرآنی در سطح استان، ویژه‌برنامه‌هایی را طراحی کرده است.

این مرکز قرآنی قبل از شیوع کرونا، با کمک مربیان و رابطان قرآنی، بیش از 100 کلاس آموزش قرآن را در 10 شهرستان استان ایلام برگزار می‌کرد.

اکنون به دلیل انتشار بیماری کرونا، همه کلاس‌های حضوری این مرکز تعطیل شده است، اما مربیان با وجود درخواست‌های متقاضیان، برنامه‌های پرسش و پاسخ در زمینه حفظ، تجوید، روخوانی قرآن و غیره را اجرا می‌کنند.

برگزاری دوره‌های آموزش قرآن در فضای مجازی به دلیل نبود شرایط مالی و زیرساخت‌ها از سوی مؤسسه انجام نمی‌شود زیرا مؤسسه با مشکلات مالی بسیاری همراه است.

محمدرضا شرفی، مدیر اجرایی مؤسسه فرهنگی قرآنی فجر ایلام گفت: این مرکز قرآنی با داشتن بیش از 80 مربی و رابط قرآنی در مناطق محروم کلاس‌های آموزش قرآن شامل روخوانی، روان‌خوانی، تفسیر، احکام ، قصص قرآنی را برگزار می‌کرد. همچنین در بخش خیریه با کمک خیران، به اجرای طرح‌های همدلانه مانند تأمین جهیزیه، کمک مالی به نیازمندان و خانواده‌های مستضعف و ... و برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی و فرهنگی می‌پردازد.

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت فجر استان ایلام از سال 1382 با نام انجمن قرآن و نهج‌البلاغه فعالیت خود را با 40 کلاس آموزش قرآن آغاز و در سال 1391 مجوز رسمی خود را از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کسب کرد.

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت فجر در ایلام، خیابان پیروزی، مجتمع فرهنگی ـ هنری ارشاد واقع شده است.

انتهای پیام
captcha