انوار «خورشید» اختتامیه را گرم کرد/ تاکید مجید مجیدی بر توجه به کودکان کار در روزگار کرونا
کد خبر: 3930898
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱
اعلام عناوین برگزیدگان جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان

انوار «خورشید» اختتامیه را گرم کرد/ تاکید مجید مجیدی بر توجه به کودکان کار در روزگار کرونا

سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در حالی به کار خود پایان داد که فیلم «خورشید» مجید مجیدی بیشترین جایزه‌ها را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایکنا؛ سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان امشب؛ جمعه، دوم آبان‌ماه با برگزاری آیین اختتامیه به کار خود پایان داد.

در ابتدای این مراسم، دبیر جشنواره صحبت‌هایی را پیرامون نخستین جشنواره سینمایی آنلاین تاریخ ایران ابراز و از همه یاریگران برگزاری این جشنواره تشکر کرد.

سپس اسامی برندگان جشنواره به شرح زیر اعلام شد:

مریم کشکولی‌نیا برای انیمیشن کوتاه «قدم یازدهم» برگزیده بخش بهترین فیلم کوتاه پویانمایی شد.

در ادامه عبدنور زیان برای فیلم «روزه تابستانی» به‌عنوان برنده پروانه زرین بهترین فیلم داستانی کوتاه، معرفی و جایزه بهترین دستاورد فنی یا هنری در بخش مسابقه بین‌الملل به عباس عسگری کارگردان انیمیشن سینمایی «لوپتو» اهدا شد. 

همچنین ایرج طهماسب به‌عنوان یکی از داوران بخش بین‌الملل، روح‌الله زمانی را برگزیده پروانه زرین و دیپلم افتخار بهترین بازیگر برای «خورشید» معرفی کرد.

در بخش بهترین فیلمنامه مسابقه سینمای بین‌الملل جایزه اصلی به فیلم «آن سوی رودخانه» از کشور هندوستان اهدا شد اما در بخش بهترین کارگردانی مسابقه بین‌الملل جایزه اصلی به مجید مجیدی برای کارگردانی فیلم سینمایی «خورشید» رسید.

مجیدی بعد از دریافت پروانه زرین این بخش، جایزه‌اش را به جامعه سلامت، پرستاران و پزشکانی که برای سلامت کشور از جان خود گذشته‌اند اهدا کرد و گفت: مطمئن باشید که ما قدر شما را می‌دانیم و برای اینکه عملی هم نشان دهیم، همه پروتکل‌های را جدی‌تر رعایت می‌کنیم و امیدوارم به زودی رفتن کووید ۱۹ از دنیا را جشن بگیریم.

در ادامه جایزه برگزیده پروانه زرین بهترین فیلم بخش بین‌الملل نیز به فیلم «خورشید» به تهیه‌کنندگی مجید مجیدی و امیر بنان اهدا شد.

مجیدی هنگام دریافت دومین پروانه زرین خود گفت: حل معضل کودکان کار همت بالایی را می‌طلبد که همه کشورها مثل کشور ما باید در این زمینه اقدام کنند. این بچه‌ها باید کار کنند. هم باید برای آن‌ها بستر کار مفید را فراهم آوریم و هم در بخش آموزش باید به فکر آن‌ها باشیم.

جایزه ویژه هیأت داوران بخش بین‌الملل هم به فریدون نجفی برای کارگردانی «بچه گرگ‌های دره سیب» رسید و فیلم «فریتزی» از آلمان برگزیده بخش بین‌الملل شد.

معرفی برگزیدگان مسابقه سینمای ایران

در ادامه مراسم اختتامیه، گزارشی ویدئویی از برگزاری بخش «کروناروایت» پخش و فیلم کوتاه «ملاقات آخر» به کارگردانی محمدمهدی فکریان به‌عنوان برگزیده این بخش با رای هیأت داوران مسابقه سینمای ایران، معرفی شد. 

همچنین به دلیل «حضور مداوم و مستمر در سینمای کودک و تلاش برای پیوند میراث فرهنگی ایران با سینما» جایزه ویژه دبیر جشنواره به حسین قناعت برای فیلم «سلفی با رستم» اهدا شد.

در ادامه به دلیل توجه ویژه به فرهنگ مقاومت و برداشت ملموس مردمی و قابل فهم برای نسل امروز جایزه ویژه دبیر به رقیه توکلی برای فیلم «مهران» اهدا شد. 

همچنین به دلیل نگاه ویژه به کسب و کار و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های هنر پویانمایی جایزه ویژه دبیر به محمدحسین صادقی برای تهیه و تولید پویانمایی «لوپتو» اهدا شد.

نیز علی درخشی کارگردان مجموعه «کووید ۱۹» به‌عنوان برگزیده بخش وب‌سری معرفی و جایزه بهترین فیلم کوتاه پویانمایی در بخش مسابقه ملی نیز به انیمیشن کوتاه «قدم یازدهم» ساخته مریم کشکولی‌نیا اهدا شد.

در ادامه جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی در بخش مسابقه ملی به فیلم کوتاه «شوفر» به کارگردانی رضا نجاتی و پروانه زرین بخش بهترین فیلم بلند داستانی به محمد صانعی‌نژاد کارگردان «پیله و پروانه» اهدا شد.

هیأت داوران بخش یونیسف جایزه اصلی خود را به فیلم «بعد از اتفاق» به کارگردانی پوریا حیدری اوره تقدیم کرد.

در ادامه حبیب اسماعیلی از اعضای هیأت داوران، کیوان مقدم طراح صحنه فیلم «خورشید» را به‌عنوان برگزیده پروانه زرین بهترین دستاورد فنی و هنری بخش مسابقه سینمای ایران معرفی کرد.

مسعود سخاوت‌دوست برای موسیقی «بچه گرگ‌های دره سیب» و هومن بهمنش برای فیلمبرداری «خورشید» دو نامزد دیگر این بخش بودند.

محمدرضا عالی‌ور بازیگر فیلم «بچه گرگ‌های دره سیب» به‌عنوان برگزیده پروانه زرین بهترین بازیگر بخش مسابقه سینمای ایران و فریدون نجفی برای «بچه گرگ‌های دره سیب» در بخش فیلمنامه جوایز خود را دریافت کردند.

هیأت داوران جایزه زاون قوکاسیان نیز جایزه ویژه خود را به فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی اهدا کردند.

در ادامه جایزه شهید بهنام محمدی به رقیه توکلی کارگردان فیلم «مهران» اهدا شد و مجیدی همچنین جایزه بهترین کارگردانی را برای «خورشید» و مجید برزگر پروانه زرین بهترین فیلم را برای «بچه‌گرگ‌های دره سیب» دریافت کردند.

جایزه ویژه جشنواره نیز به مهین جواهریان برای فیلم کوتاه «بعله!» رسید.

در پایان فیلم «بازیگوش‌ها» به کارگردانی نادره ترکمانی جایزه فیلم برگزیده مخاطبان کودک و نوجوان از میان فیلم‌های اکران‌شده به‌صورت آنلاین در ایام جشنواره را از آن خود کرد.

انتهای پیام
captcha