ضریح جدید آستان مقدس امامزاده سلطان سلیمان(ع) رونمایی شد + عکس
کد خبر: 3930892
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸

ضریح جدید آستان مقدس امامزاده سلطان سلیمان(ع) رونمایی شد + عکس

به همت خیران روستای عصمت‌آباد زبرخان و با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی طی مراسمی از ضریح جدید آستان مقدس امامزاده سلطان سلیمان(ع) همزمان با هفته وقف رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، به همت خیران روستای عصمت‌آباد زبرخان و با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ضریح جدید آستان مقدس امامزاده سلطان سلیمان(ع) از نوادگان امام سجاد(ع) به دست هنرمندان اصفهانی ساخته و همزمان با هفته وقف در این آستان متبرکه نصب و رونمایی شد.

در این مراسم صادق خلیلی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های نیشابور،  فیروزه و زبرخان گفت: این ضریح با نمونه‌برداری از ضریح منور رضوی ساخته شده و مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان هنگام سفارش ساخت به سازنده پرداخت شده که ارزش هزینه آن اکنون ۵۰۰ میلیون تومان است.

وی افزود: همزمان با ساخت ضریح به سفارش اداره اوقاف، خدابخش صفادل از شاعران مشهور این منطقه نیز اشعاری در وصف امامزاده سرودند که در اطراف این ضریح توسط هنرمندان نوشته و نصب شده است.

خلیلی با اشاره به وجود ۱۳ آستان متبرکه در شهرستان زبرخان، گفت: آستان متبرکه امامزاده سلطان سلیمان(ع) عصمت‌آباد با وجود حسینیه و ۱۷ مکان اقامتی در جوار آن از بقاع شاخص این شهرستان است که پذیرای زائران بسیاری از اقصی نقاط کشورمان است.

یادآور می‌شود، در این مراسم از ۲۰ خیّر نیکوکار روستای عصمت‌آباد برای ساخت ضریح، با اهدای لوح تقدیر و تجلیل شد.
 

حسن نجم‌الشریعه
انتهای پیام
captcha