آزمون کشوری تفسیر عمومی قرآن برگزار شد / اعلام نتایج یک هفته بعد + فیلم
کد خبر: 3930846
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷

آزمون کشوری تفسیر عمومی قرآن برگزار شد / اعلام نتایج یک هفته بعد + فیلم

آزمون مرحله کشوری رشته تفسیر عمومی قرآن کریم صبح امروز در ادارات اوقاف و امور خیریه مراکز استان‌های سراسر کشور به صورت همزمان و با حضور ۱۰۵ شرکت‌کننده برگزار شد. نتایج این آزمون یک هفته بعد اعلام می‌شود.

برگزاری آزمون کشوری تفسیر عمومی قرآن / اعلام نتایج یک هفته بعد + فیلم و عکسبه گزارش ایکنا، آزمون مرحله کشوری رشته تفسیر عمومی قرآن کریم که از جمله رشته‌های چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم است، صبح امروز، دوم آبان‌ماه، با حضور ۱۰۵ شرکت‌کننده در سراسر کشور برگزار شد.

در این آزمون شرکت‌کنندگان در ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها استقرار یافته و به صورت همزمان از ساعت ۹:۳۰ به سؤالات گزینه‌ای و تشریحی پاسخ دادند. پیش از شروع آزمون، پس از قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید با تلاوت حمید مجیدی‌مهر، جزئیات آزمون برای شرکت‌کنندگان تشریح شد.

حمید مجیدی‌مهر، معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در مورد جزئیات بیشتر این آزمون به خبرنگار ایکنا، گفت: این آزمون به صورت مستقیم و برخط در مرکز امور قرآنی و ستاد مسابقات رصد شد و یکی از نکات برجسته آزمون امروز حضور تعداد زیادی از مدیران کل استان‌ها در حوزه آزمون و نظارت میدانی بر حسن اجرای آزمون بود.

مجیدی‌مهر به تشکیل گروه اطلاع‌رسانی آزمون در فضای مجازی طی روزهای قبل از برگزاری اشاره کرد و افزود: شرکت‌کنندگان با استفاده از این امکان پاسخ ابهاماتی که در مورد آزمون داشتند را دریافت کردند.

معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین بیان کرد: در این دوره از آزمون برای اولین بار حراست و مرکز فناوری سازمان نقش مستقیم در روند اجرایی آن داشتند. سؤالات به صورت کد شده و محرمانه در اختیار حراست سازمان بود و تا لحظه آزمون در اختیار آنها قرار داشت و جا دارد، قدردانی ویژه از مدیران بخش حراست و فناوری سازمان داشته باشم.

وی با تأکید بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری آزمون، اظهار کرد: قبل از برگزاری آزمون محل مسابقات کاملاً ضدعفونی شده و فاصله اجتماعی نیز رعایت شد.‌ پس از پایان فرایند آزمون پاسخنامه‌ها به مرکز ارسال می‌شود و طی یک هفته بعد از برگزاری آزمون نتایج و کلید سؤالات منتشر خواهد شد. کمترین و بیشترین افرادی که در حوزه‌های آزمون حضور داشته‌اند، یک نفر و هفت نفر بوده است.

یادآور می‌شود، آزمون ‌مرحله مقدماتی این رشته از مسابقات سراسری قرآن کریم مردادماه امسال با حضور هشت هزار شرکت‌کننده در سراسر کشور برگزار شد و در نهایت ۱۰۵ نفر به مرحله کشوری راه یافتند. برگزیدگان آزمون نهایی که امروز برگزار شده است به عنوان‌ نفرات برتر رشته تفسیر عمومی قرآن کریم در سال ۹۹ و در چهل و سومین دوره مسابقات شناخته می‌شوند. رشته تفسیر عمومی قرآن کریم تنها رشته تفسیری و مفاهیمی این دوره از مسابقات است، سال‌های گذشته تعداد رشته‌های معارفی به چهار رشته می‌رسید.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha