حمله به دو زن مسلمان در پاریس جنایت تروریستی است
کد خبر: 3930845
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
اتحادیه جهانی علمای مسلمان:

حمله به دو زن مسلمان در پاریس جنایت تروریستی است

«علی القره داغی»، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان ضمن محکوم کردن حمله با چاقو به دو زن مسلمان در شهر پاریس، پایتخت فرانسه، این اقدام را جنایت تروریستی توصیف کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، علی القره داغی، در حساب کاربری خود در فیسبوک، از جامعه فرانسه خواست که این جنایت را محکوم کند، به همان اندازه که جنایات تروریستی گذشته را محکوم می‌کرد.
 
وی در ادامه بر ضرورت حفظ ساختار اجتماعی، همکاری و همزیستی مسالمت‌آمیز و روابط انسانی تأکید کرد و گفت: تروریسم هیچ دینی ندارد و نفرت و نژادپرستی جامعه را نابود می‌کند. موضع ما ثابت است. ما خشونت، تروریسم و ​​نژادپرستی را از سوی هر کسی رد می‌کنیم.
 
هدف قرار گرفتن مسلمانان از سوی پلیس فرانسه اخیرا و به‌ویژه پس از کشته‌شدن معلمی که کاریکاتورهای موهن به حضرت محمد (ص) را منتشر کرد، افزایش یافته است.
 
یادآوری می‌شود، دو زن مسلمان الجزایری‌تبار که «امل» و «کنزا» نام دارند، شامگاه یکشنبه ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) به همراه چند نفر دیگر از اعضای خانواده‌شان در پارک «شان‌دومارس» پاریس در پای برج ایفل مشغول قدم زدن بودند که توسط دو زن با چاقو مورد حمله قرار گرفتند.

«دیده‌بان اسلام‌هراسی» وابسته به دارالافتای مصر نیز در واکنش به این حمله با صدور بیانیه‌ای، تلاش برای قتل عمد دو زن مسلمان و محجبه در پاریس را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: چنین حملات وحشیانه‌ای بیانگر رفتارهای افراط‌گرایانه و نژادپرستانه در قبال اسلام و مسلمانان است که با گفتمان‌های سیاسی جریان‌های تندرو تقویت می‌شود و این نشان می‌دهد این جریان‌ها فراموش کرده‌اند که ماهیت اسلامی در فرانسه یک ماهیت اصیل است، نه ماهیت برآمده از یک اتفاق و حادثه.
 
در این بیانیه همچنین از جامعه جهانی خواسته شده است تا ضمن همکاری در مقابله با تهدیدات افراط‌گرایانه، راهبردهای روشن و شفافی را برای جلوگیری از تکرار چنین حملاتی وضع کنند.
انتهای پیام
captcha