برگزاری نشست توجیهی کمیته‌های طرح ملی حفظ قرآن / دعوت از رسانه‌ها برای مطالبه‌گری
کد خبر: 3930814
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
بحرالعلوم خبر داد:

برگزاری نشست توجیهی کمیته‌های طرح ملی حفظ قرآن / دعوت از رسانه‌ها برای مطالبه‌گری

رئیس دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن با اشاره به برگزاری جلسه توجیهی دو کمیته علمی ـ پژوهشی و نظارت و ارزیابی طرح ملی حفظ قرآن گفت: مهم‌ترین محورهایی که در این جلسه به بحث گذاشته شد، فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ قرآن، لزوم‌ توجه مردم و مسئولان به این موضوع و یافتن راهکارهایی برای جلب توجه عموم به حفظ قرآن بود.

محمدمهدی بحرالعلوم، معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه

محمدمهدی بحرالعلوم، معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به تشکیل دو کمیته در ستاد راهبری طرح ملی حفظ گفت: این دو کمیته برای پیشبرد اهداف دبیرخانه ستاد، راه‌اندازی شد و افراد باتجربه و صاحب‌نظر در عرصه فعالیت‌های قرآنی در آن عضویت دارند.

وی با اشاره به برگزاری اولین جلسه این دو کمیته به صورت مشترک در تاریخ ۳۰ مهرماه گفت: این جلسه توجیهی به منظور هماهنگی بیشتر بین اعضا برگزار شد.‌ در ابتدای این جلسه مختصری از تاریخچه ستاد راهبری طرح ملی حفظ و ابلاغیه‌هایی همچون سند ملی حفظ قرآن و اقدامات اجرایی دستگاه‌هایی عضو تبیین شد.

بحرالعلوم تصریح کرد: در بخش دیگری از این جلسه، دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم، نکاتی را بیان کرد و پس از آن اعضای کمیته‌ها و حاضران در جلسه نیز به بیان نکات خود پرداختند. مهم‌ترین محورهایی که به بحث گذاشته شد، فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ قرآن، لزوم‌ توجه مردم و مسئولان به موضوع حفظ و یافتن راهکارهایی برای جلب توجه عموم به این مقوله بود.

وی اظهار کرد: همچنین در بخشی از این‌ جلسه در مورد روش‌های حفظ قرآن و لزوم نظارت جدی بر فعالیت‌های دستگاه‌ها مباحثی مطرح شد. نهایتا مقرر شد جلسات کمیته‌ها از هفته آینده به صورت مجزا برگزار شود. در اولین گام مقرر شد شرح وظایف کمیته‌ها مورد بازنگری قرار گیرد و پس از آن در کمیته علمی و پژوهشی در مورد پروپوزال‌های فراخوان استانداردسازی روش‌های حفظ قرآن‌ تصمیم‌گیری شود.

معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در کمیته نظارت نیز در مورد آئین‌نامه نظارت بر روند فعالیت‌ها و اقدامات دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات مردمی در زمینه حفظ قرآن تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی از عموم صاحب‌نظران در زمینه حفظ قرآن برای مشارکت در این زمینه دعوت کرد و گفت: هیچ منعی برای حضور صاحب‌نظران در این جلسات نخواهد بود و امیدواریم بتوانیم از نظرات اهل نظر بیشتر استفاده کنیم.

بحرالعلوم در مورد زمان‌بندی برگزاری جلسات کمیته‌ها نیز بیان کرد: در اواخر هفته آینده، شاهد برگزاری جلسه کمیته علمی ـ پژوهشی هستیم و به دلیل اینکه در شروع کار، نیازمند دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌هایی هستیم، جلسات به تعداد بیشتر و با فاصله کمتری برگزار خواهد شد.

وی در پایان به حمایت و مطالبه‌گری رسانه‌‌ها از طرح‌هایی همچون طرح ملی حفظ قرآن کریم تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha