توصیه به هوشیاری، کیاست و فطانت در مناقشات غیرضروری
کد خبر: 3930791
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
عباس سلیمی طی پیامی خواستار شد؛

توصیه به هوشیاری، کیاست و فطانت در مناقشات غیرضروری

پیشکسوت قرآنی کشور بیان کرد: در این شرایط حساس همه انسان‌های فرهیخته و وارسته، دلسوزان انقلاب و حتی دوستداران عزت و اقتدار خاک این کشور، مأمور به حفظ هوشیاری و کیاست و فطانت بوده و هرگونه مناقشات غیرضروری و مباحث تخریبی، می‌تواند متضمّن عواقب ناگوار و احتمالاً مسئولیت شرعی باشد.

عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی

به گزارش ایکنا، عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشورمان در پیامی به مباحث مطرح شده بین دو نفر از روحانیون کشورمان و بسط یافتن آن در فضای مجازی واکنش نشان داد و همه دلسوزان نظام را مأمور به حفظ هوشیاری و کیاست دانست. مشروح این پیام به شرح ذیل است:

تردیدی وجود ندارد که سیستم‌های پیچیده اطلاعاتی جهان، با هزینه کرد میلیارد دلاری، در حال طراحی و اجرای برنامه‌های نفوذ و تفرقه افکنانه خود بین امت اسلام و ایجاد تردید و تزلزل در ارکان عقیدتی ما و به‌ویژه باور جوانان عزیز هستند.

در این شرایط حساس همه انسان‌های فرهیخته و وارسته، دلسوزان انقلاب و حتی دوستداران عزت و اقتدار خاک این کشور، مأمور به حفظ هوشیاری و کیاست و فطانت بوده و هرگونه مناقشات غیر ضروری و مباحث تخریبی، می‌تواند متضمّن عواقب ناگوار و احتمالاً مسئولیت شرعی باشد.

اخیراً بیانیه‌ای از سوی یکی از علمای محترم مبنی بر تفسیق و تکذیب یکی دیگر از علمای محترم صادر و‌ در فضای شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر شده که فارغ از هر گونه قضاوت در مورد ماهیت آن، تبعات منفی فراوانی، از جمله ایجاد بدبینی به اصل نهاد روحانیت و مرجعیت و حوزه‌های علوم دینی در بر داشته و اگر چه از یک سو افراد عامی و ناقابلی چون مرا نشاید که در اینگونه مسائل فیما بین علمای والامقام اظهار نظری داشته باشیم اما از سوی دیگر، چه از جهت دلسوزی و نگرانی برای مردم و جوانان، چه از نقطه نظر علاقه قلبی به روحانیت و حفظ اقتدار و عظمت حوزه‌های دینی، چه از باب «وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَىٰ تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِينَ»! نمی‌توان بی‌تفاوت از کنار آن گذشت.

گذشته از این که در «ما نحن فیه» جایگاه دستورات و رهنمودهای قرآنی چون «ادعُ إِلىٰ سَبيلِ رَبِّكَ بِالحِكمَةِ وَالمَوعِظَةِ الحَسَنَةِ»! و رعایت اصول «جدال احسن») مشاهده نمی‌شود و مفهوم سخن پیامبر اکرم (ص) مبنی بر «علماء امتی افضل من انبیاء بنی اسرائیل» نیز رنگ می‌بازد، به‌نظر می‌رسد که علنی ساختن این مسائل و بالّتبع انعکاس آن در فضای شبکه‌های اجتماعی صورت خوشی ندارد.

کاش عزیزان و بزرگان ما در فضای علمی و نقد ایده‌ها، در فضای حوزه به بحث و حتی مناقشه می‌پرداختند و سپس نتیجه‌ای مقرون به رضای حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را با رعایت مصالح جامعه و بدون متهم ساختن و تفسیق و تکذیب یکدیگر به جامعه ارائه می‌دادند تا الگوئی برای سایرین نیز باشد.

اَللّهُمَّ اِنّا نَشْکوُ اِلَیْکَ
فَقْدَ نَبِیِّنا صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَالِهِ.!
خادم القرآن عباس سلیمی
اول آبان ماه سال ۱۳۹۹

انتهای پیام
captcha