«امیرحسین لندرانی»؛ نفر اول مرحله مقدماتی جشنواره تلاوت‌های مجلسی در بخش نوجوانان
کد خبر: 3930768
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵

«امیرحسین لندرانی»؛ نفر اول مرحله مقدماتی جشنواره تلاوت‌های مجلسی در بخش نوجوانان

امیرحسین لندرانی، قاری نوجوان قرآن کریم به عنوان نفر اول مرحله مقدماتی پانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی در بخش نوجوانان انتخاب شد.

به گزارش ایکنا؛ مرحله مقدماتی پانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی در بخش نوجوانان استان تهران شامگاه گذشته، 30 مهرماه، در جلسه علی محرابی، قاری ممتاز قرآن کریم در محل حسینیه فاطمة‌الزهرا(س) ازگل برگزار شد.

این جلسه قرآنی و معنوی که با استقبال فراوان خانواده‌های قرآنی نیز ربه‌رو شد، همراه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

طی برگزاری این جلسه تعداد 10 نفر از نوجوانان زیر ۱۷ سال در جایگاه تلاوت قرار گرفته و پیش از آغاز تلاوت مختصری از دلایل انتخاب و شرح آیات را برای مستمعان توضیح دادند. سپس، هر یک از ایشان برنامه تلاوت خود را به صورت آزاد انجام دادند.

حمید عظیمی، امیرحسین لندرانی، حسین طاهری، محمدرضا طاهری، امیرحسین باقری، ابوالفضل نبی‌لو، علی سروری، محمدمهدی دیوانی، مهدی قربانیان و امیرحسین باقری نفرات شرکت کننده در این بخش بودند که هر کدام تلاوت خود را ارائه و مورد تشویق حاضران قرار گرفتند.

یکی از شاخص‌های برگزاری این بخش از جشنواره، انتخاب نفرات برتر توسط حاضران و نوجوانانی بود که برای اولین بار این فرصت را در اختیار آنان گذاشته بودند تا بتوانند شایسته‌ترین نفرات را انتخاب کنند. نکته جالب توجه اینکه انتخاب نوجوانان حاضر در جلسه و نیز ناظران و اساتید این بخش از جشنواره یکسان بود.

جعفر فردی، قاری بین‌المللی قرآن کریم که دقایقی میهمان این بخش از جشنواره بود، پیش از آغاز تلاوت پایانی این محفل قرآنی طی سخنانی اظهار کرد: بسیار خوشحال هستم که نوجوانان ایران اسلامی اینگونه با سعی و جدیت در راه فراگیری اصل تلاوت قرآن کوشش و سعی مجدانه می‌کنند.

وی افزود: شما باید بدانید که پیمودن این مسیر طی دهه‌های گذشته بسیار پرزحمت بود، اما امروز اساتید خوب، امکانات مناسب و حمایت‌های خوبی را در خدمت دارید که باید از آن بهتر و بیشتر استفاده کنید، چراکه آینده تلاوت کشور در انتظار ظهور جوانانی است که بتوانند پرچم جمهوری اسلامی ایران را در رقابت‌های بین‌المللی بالا برده و افتخارآفرینان سال‌های آتی کشور باشند.

همچنین، داوود جعفری، دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی و علی محرابی، مدرس قرآن کریم و موحدی، از قاریان قرآن کریم شهر تهران ناظران و داوران این بخش از پانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی بودند.

امیرعلی(سروش) عظیمی از مشهد مقدس که خود مدیر اجرایی بخش نوجوانان پانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی است، برای نظارت اجرایی این بخش از جشنواره در جلسه شب گذشته حاضر بود و به رسم تبرک دو جلد کلام‌الله مجید و تبرکی آستان مقدس حضرت رضا(ع) را به علی محرابی، مدرس جلسه قرآن حسینه فاطمة‌الزهرا(س) هدیه کرد.

در پایان برگزاری این محفل قرآنی و پس از شمارش آرا، امیرحسین لندرانی به عنوان نفر اول و حسین طاهری و امیرحسین باقری به صورت مشترک به عنوان نفر دوم این مرحله از جشنواره انتخاب و راهی بخش فینال نوجوانان پانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی شدند.

انتهای پیام
captcha