دوره‌های طرح «سرباز ماهر» در نیروی زمینی ارتش اردبیل برگزار شد
کد خبر: 3930608
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
به‌همت جهاددانشگاهی؛

دوره‌های طرح «سرباز ماهر» در نیروی زمینی ارتش اردبیل برگزار شد

مدیر مرکز آموزش کوتاه‌مدت شماره ۳ جهاددانشگاهی اردبیل از برگزاری اولین جلسه دوره مهارت‌آموزی سربازان وظیفه نیروی زمینی ارتش در قالب طرح «سرباز ماهر» در استان خبر داد.

دوره‌های آموزشی «طرح سرباز ماهر» در نیروی زمینی ارتش اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، بهزاد شایقی، مدیر مرکز آموزش کوتاه‌مدت شماره ۳ جهاددانشگاهی استان، ۳۰ مهرماه در حضور تعدادی از خبرنگاران، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیرو‌های مسلح، جهاددانشگاهی به‌عنوان مجری این طرح با ارائه دوره‌های مهارتی مناسب، توانمندی جوانان در حین خدمت سربازی را افزایش می‌دهد و زمینه‌های لازم را برای ورود آنان به بازار کار پس از پایان خدمت فراهم می‌کند.

وی اظهار کرد: دوره آموزشی مهارت‌های عمومی اشتغال و زندگی به‌همت جهاددانشگاهی برای ۴۴۵ نفر از سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل پادگان‌ها و مراکز آموزش نظامی استان اردبیل در حال برگزاری است.

شایقی با اشاره به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی استان اردبیل برای برگزاری دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی حضوری و مجازی، یادآور شد: در این طرح ۲۰۰ نفر از ارتش، ۱۹۰ نفر از نیروی انتظامی و ۵۵ نفر از سپاه حضرت عباس(ع) از خدمات آموزشی بهره‌مند می‌شوند و بعد از قبولی در آزمون نهایی، گواهینامه معتبر دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود، تصریح کرد: برگزاری این طرح با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۱۶ شهریور سال‌ جاری با برگزاری دوره‌های آموزشی برای سربازان وظیفه سپاه حضرت عباس(ع) شروع شده است.

انتهای پیام
captcha