احیای ۱۵ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال در اردبیل
کد خبر: 3930586
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰

احیای ۱۵ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال در اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل با تأکید بر رفع موانع تولید و برطرف شدن مشکلات واحد‌های تولیدی، از حمایت‌ها و برنامه‌های این شرکت برای فعال‌سازی واحد‌های صنعتی راکد و نیمه فعال در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد.

احیای ۱۵ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، ۳۰ مهرماه در جریان بازدید از شهرک صنعتی شماره یک اردبیل، اظهار کرد: با هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با برگزاری جلسات ستاد تسهیل تلاش می‌شود در سال جاری ۴۰ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال در شهرک‌های استان به چرخه تولید بازگردند.

وی ادامه داد: در هفت ماهه اول سال جاری، تاکنون ۱۵ واحد صنعتی راکد در شهرک‌های صنعتی استان به چرخه تولید بازگشته‌اند و برنامه‌ریزی‌ها برای تحقق راه‌اندازی ۴۰ واحد راکد تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

اهلی با بیان اینکه اغلب مشکلات واحد‌های راکد و غیر فعال عمدتاً در زمینه‌های تأمین سرمایه در گردش، مشکلات بانکی، بیمه‌ای و مالیاتی است، تصریح کرد: با حل موانع موجود و با همراهی دستگاه‌های اجرایی مربوطه تلاش می‌شود تا این واحد‌های صنعتی نیز در سال جهش تولید احیا شوند و به چرخه تولید بازگردند.

وی کاهش بروکراسی اداری را یکی از لازمه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاران در استان برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا با کاهش بروکراسی‌ها، روند سرمایه‌گذاری‌ها در استان تسهیل شود و افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی از جمله برنامه‌های این شرکت برای حمایت از واحد‌های راکد و نیمه فعال را استفاده از ظرفیت کلینیک کسب و کار برای باز فعال‌سازی این واحد‌های تولیدی برشمرد. با توجه به نیاز صنایع به مشاوره و تبیین راهکار‌های مناسب برای افزایش تولید می‌توان به سادگی، عوارض و آسیب‌های متعددی را از دوش صنایع برطرف کرد که در این بین، نقش مشاوران صنعتی بسیار حائز اهمیت و کارگشا خواهد بود.

وی گفت: برای رسیدن به اهداف اقتصادی حوزه صنعت و تحقق سیاست‌های جهش تولید، از تمامی ظرفیت‌ها به‌ویژه کلینیک کسب و کار برای واحد‌های صنعتی استان استفاده خواهیم کرد تا شاهد استمرار رشد و رونق اقتصادی استان باشیم.

انتهای پیام
captcha