اندونزی به دنبال افزایش سهم در تجارت جهانی حلال
کد خبر: 3930486
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸

اندونزی به دنبال افزایش سهم در تجارت جهانی حلال

معاون رئیس‌جمهور اندونزی اعلام کرد: صنعت حلال اين کشور علاوه بر تأمین نیازهای وسيع داخلی، باید نقش خود را در تجارت جهانی محصولات حلال گسترش دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از Daily Sabah، معروف امین، معاون رئیس‌جمهور اندونزی، در یک وبینار مجازی روز گذشته، 29 مهر، گفت: اندونزی همچنان مصرف‌‌کننده محصولات جهانی حلال است. کل هزینه خرید محصولات غذایی و آشامیدنی حلال در سال 2018 به 214 میلیارد دلار یا 10 درصد از کل محصولات غذایی و آشامیدنی جهان رسیده است.

معاون رئیس‌جمهور اندونزی اعلام کرد: ما بزرگترین مصرف کننده در مقایسه با سایر کشورهای دارای اکثریت مسلمان هستیم. اندونزی باید بتواند از ظرفیت بازار جهانی حلال، که در سال 2018 به 2.2 تریلیون دلار رسید و پیش‌بینی می‌شود که در سال 2023 تا 3 تریلیون دلار رشد کند، بهره ببرد.

امین بیان کرد: دولت در تلاش است تا رشد صنعت حلال اندونزی را با افزایش دسترسی و کاهش هزینه صدور گواهینامه حلال برای مشاغل خرد و کوچک تقویت کند.

در این وبینار تِتِن مزدوکی(Teten Masduki)، وزیر تعاون و شرکت‌های خرد و متوسط اندونزی​(SME) نیز گفت: چندین بخش از صنعت حلال اندونزی توانسته‌ در بازار جهانی رقابت کند. صنعت گردشگری حلال این کشور در رتبه چهارم جهان قرار دارد، در حالی که اندونزی در صنعت پوشاک اسلامی در جایگاه سوم و در تأمین مالی اسلامی در رتبه پنجم قرار دارد.

وی تصریح کرد: با این حال طبق داده‌های گزارش اقتصاد جهانی اسلامی، در سالهای 2019-2020 اندونزی در بخش صنعت غذایی و آشامیدنی حلال جزء 10 کشور برتر جهان نیست.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha