از جو امنیتی نیویورک تا حمایت ناتو از بایدن
کد خبر: 3930442
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳
با انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا /

از جو امنیتی نیویورک تا حمایت ناتو از بایدن

افزایش جو امنیتی در شهرهای بزرگ آمریکا، که به ندرت در انتخابات پیشین شاهد آن بوده‌ایم، در کنار حمایت ضمنی ناتو از بایدن را می‌توان در شمار مهمترین تحولات سیاسی اخیر در آمریکا به شمار آورد.

به گزارش ایکنا، در شرایطی که 2 هفته دیگر به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده اتفاقات زیادی در عرضه سیاسی این کشور در حال وقوع است. نگاهی می‌کنیم به مهمترین تحولات انتخابات آمریکا در 24 ساعت گذشته.

جو امنیتی نیویورک برای مواجهه با انتخابات جنجال‌برانگیز ۲۰۲۰

پلیس نیویورک با توجه به جنجال‌برانگیز بودن این دوره از انتخابات ریاست‌‌جمهوری آمریکا و احتمال بروز حوادث امنیتی، از افزایش حضور نیروهای پلیس از هشت روز پیش از انتخابات ۲۰۲۰ در این شهر خبر داد.

به گزارش نشریه هیل، ترنس مونهان، فرمانده پلیس نیویورک، روز گذشته، 29 مهر، به وقت محلی در کنفرانس خبری اعلام کرد که پلیس هیچ تهدیدی را برای ایجاد اخلال در انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) مشاهده نکرده است اما با وجود این آماده است تا هرگونه خشونت احتمالی را حل کند.

از جو امنیتی نیویورک تا حمایت ناتو از بایدن

مونهان افزود: شکی نیست که این انتخابات نسبت به سال‌های گذشته جنجال‌برانگیز خواهد بود. برای همین طرح ما آمادگی در برابر هرگونه حادثه است. از تاریخ ۲۶ اکتبر (۵ آبان) صدها نیروی پلیس در سطح شهر مستقر خواهند شد و اگر کسی بخواهد برای شرکت مردم در انتخابات تداخل ایجاد کند اقدام خواهیم کرد.

نیویورک تایمز: رأی‌دهندگان بایدن را به ترامپ ترجیح می‌دهند

نتایج نظرسنجی اخیر نیویورک تایمز نشان می‌دهد که رأی‌دهندگان آمریکایی در اکثر موضوعات بایدن را به ترامپ ترجیح می‌دهند. 50 درصد شرکت‌کنندگان به بایدن و ۴۱ درصد به ترامپ رأی داده‌اند.

نتایج نظرسنجی که از  ۱۵ تا ۱۸ اکتبر (۲۴ تا ۲۷ مهرماه) صورت گرفته نشان می‌دهد که رأی‌دهندگان در بیشتر موضوعات، مانند مقابله با شیوع ویروس کرونا و تبعیت از قوانین و دستورات، بایدن را به ترامپ ترجیح می‌دهند. همچنین آنان بر این باورند که بایدن در اتحاد مجدد کشور نسبت به ترامپ توانایی بیشتری دارد.

در حالی که تنها کمتر از دو هفته به برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ ریاست‌جمهوری آمریکا مانده، نتایج اکثر نظرسنجی‌ها حاکی از پیروزی بایدن در برابر ترامپ است.

استقبال ناتو از پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

خبرگزاری رویترز گزارش داد که متحدان ناتو ضمن استقبال از پیروزی جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰، آن را به عنوان تغییر سیاست آمریکا در اروپا می‌بینند.

یک دیپلمات در بروکسل، مقر ناتو، به رویترز گفت: بیشتر متحدان خواهان پیروزی بایدن در ماه آینده هستند، اما بدیهی است که آنها با دولت منتخب مجدد ترامپ نیز کار خواهند کرد.

رویترز همچنین به نقل از مقامات در بروکسل نوشت: در صورتی که نامزد دموکرات‌ها بتواند پیروز انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا شود، اتحاد نظامی ناتو برگزاری نشست را در ماه مارس (فروردین) در بروکسل برای استقبال از بایدن بررسی می‌کند.

از جو امنیتی نیویورک تا حمایت ناتو از بایدن

یک مقام دیپلمات دیگر به رویترز گفت: نشست ماه مارس به بایدن فرصتی می‌دهد تا اروپا و آمریکای شمالی را به هم نزدیک کند و همچنین به ناتو فرصت می‌دهد تا دوره ترامپ را پشت سر بگذارد.

روابط ناتو و آمریکا در مدت چهار سال ریاست‌‌جمهوری ترامپ با چالش‌هایی همراه بوده است. رئیس‌‌جمهور آمریکا بارها اعلام کرده که اتحاد غرب (ناتو) منسوخ شده و برخی از متحدان متخلف هستند. همچنین، ترامپ در سال ۲۰۱۸  تهدید به خروج آمریکا از ناتو کرد.

بایدن، نامزد دموکرات‌ها، در مهر سال جاری طی سخنرانی به انتقاد از سیاست خارجی دولت ترامپ پرداخت و گفت که متحدانمان در ناتو می‌گویند که نمی‌توانند روی ما حساب کنند. ما خود را در شرایطی با امنیت کمتری یافته‌ایم. جهان کمتر به ما اعتماد دارد.

مناظره بعدی با میکروفون خاموش

در آستانه برگزاری آخرین دور از مناظرات، اخباری از تغییر محتوا و نحوه مدیریت آن منتشر شده که حاکی از حذف موضوع سیاست خارجی و خاموش بودن مقطعی میکروفون نامزدها دارد.

سه روز مانده به برگزاری آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در ۱۳ آبان، کمیسیون برگزارکننده این مناظره‌ها تصمیم گرفت که میکروفون نامزدها در هنگام صحبت‌های رقیب خاموش باشد. پس از برگزاری مناظره پیشین، از نامزدهای سرخ و آبی به ‌ویژه ترامپ در مورد قطع سخنان رقیب به‌ شدت انتقاد شده بود.

از جو امنیتی نیویورک تا حمایت ناتو از بایدن

اطرافیان ترامپ پیش‌تر خبر داده بودند که رئیس‌‌جمهور آمریکا در مناظره آخر فرصت بیشتری را به بایدن برای تبیین مواضع و پاسخ به سؤالات خواهد داد. با این حال آسوشیتدپرس احتمال داد که تیم ترامپ و او از تصمیم اخیر کمیسیون برگزارکننده مناظرات خشمگین شوند و به آن تن ندهند.

مقام‌های برگزارکننده گفته‌اند که مناظره پنجشنبه شب (بامداد جمعه ۲ آبان به وقت تهران) ۶ بخش ۱۵ دقیقه‌ای دارد که در ابتدای هر بخش نامزدها ۲ دقیقه فرصت خواهند داشت تا به بیان مواضع خود بپردازند. تنها در این قسمت میکروفون نامزد مقابل قطع خواهد بود.

جیسون میلر، از مشاوران ترامپ، دیروز به شبکه خبری فاکس نیوز گفت: در جریان مناظره آتی حتی اگر مجری مناظره سؤالی در مورد فساد مالی هانتر بایدن نپرسد، نامزد جمهوری‌خواهان این موضوع را پیش خواهد کشید. ستاد انتخاباتی بایدن هرگونه زد و بند میان جو و هانتر بایدن را رد کرده و افشای ایمیل‌های هانتر را تلاش روس‌ها برای بدنام کردن نامزد دموکرات‌ خوانده است.

میلر در این مصاحبه از تغییر موضوعات مورد بحث در این مناظره انتقاد کرد و ادامه داد: قرار بود این مناظره بیشتر بر سیاست خارجی متمرکز باشد و در این صورت ترامپ می‌توانست به چندین توافق صلح اشاره کند.

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در آمریکا بر پیشتازی جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها، در مقابل دونالد ترامپ صحه می‌گذارند؛ با این حال حمایت از ترامپ در ایالت پنسیلوانیا (زادگاه بایدن) نسبت به هفته پیش افزایش‌ یافته است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha