ارائه رایگان منابع درسی پیام نور اردبیل در کتابخانه دیجیتال
کد خبر: 3930272
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

ارائه رایگان منابع درسی پیام نور اردبیل در کتابخانه دیجیتال

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور اردبیل گفت: منابع درسی این دانشگاه برای سهولت دسترسی دانشجویان به‌ویژه در دوران شیوع بیماری کرونا و لزوم استفاده از ابزار‌های الکترونیکی در کتابخانه دیجیتال در اختیار دانشجویان این دانشگاه قرار می‌گیرد.

ارائه رایگان منابع درسی پیام نور اردبیل در کتابخانه دیجیتالبه گزارش ایکنا از اردبیل، امیرحسین بهروز، مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان، ۲۸ مهرماه در جمع تعدادی از خبرنگاران، گفت: منابع درسی دانشگاه پیام نور در حال حاضر از طریق سامانه کتابخانه دیجیتال دانشگاه پیام نور به نشانی http://lib.pnu.ac.ir/farsi/Home/Index به‌صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این سامانه، نسخه الکترونیکی منابع درسی دانشجویان که ناشر آن‌ها انتشارات دانشگاه پیام نور است فقط قابل خواندن از طریق رایانه است، اظهار کرد: دانشجویان با مراجعه به سامانه کتابخانه دیجیتال خدمات کتابخانه‌ای من، می‌توانند با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور که شامل شماره دانشجویی و کد ملی دانشجویان می‌شود، به این سامانه وارد شده و از طریق عنوان نویسنده کتاب مورد نظر خود را جست‌وجو کرده و مطالعه کنند.

بهروز بیان کرد: قابلیت دسترسی به فایل کتب از این طریق، صرفاً جهت دانشجویان دانشگاه پیام نور و مربوط به بیش از ۲۵۰۰ عنوان کتابی است که از سوی انتشارات دانشگاه چاپ شده‌اند و تأکید می‌شود کتب از این طریق، ضمن رایگان بودن، صرفاً قابل خوانش از طریق سیستم رایانه بوده و قابل پرینت نیست و فایل راهنمای استفاده از این روش در کانال ارتباطی دانشگاه در فضای مجازی به نشانی @upnanews قرار داده شده است.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور اردبیل، در خصوص روش دوم نیز افزود: در این روش که علاوه بر دانشجویان دانشگاه پیام نور برای سایر علاقه‌مندان نیز مهیا شده است، با توجه به اینکه برخی منابع درسی دانشجویان از سایر انتشارات کشور است؛ لذا منابع درسی مربوط به انتشارات دانشگاه و سایر انتشارات قابلیت دسترسی دارند.

بهروز افزود: دانشجویانی که تمایل به بهره‌برداری از خدمات از طریق گوشی تلفن همراه دارند برای دریافت فایل دیجیتال می‌توانند با ورود به پایگاه اینترنتی دانشگاه پیام نور www.pnu.ac.ir از منوی بالای صفحه، گزینه دانشجو را انتخاب و وارد بخش اپلیکیشن‌های مورد درخواست شده و با نصب اپلیکیشن کتابخوان دانشگاه که در پایین صفحه قرار دارد، اقدام به انتخاب و خرید کتاب کنند. همچنین امکان دریافت مستقیم اپلیکیشن از طریق نشانی apps.pnu.ac.ir نیز وجود دارد و دانشجویان باید از طریق آپ دانلود شده وارد سامانه شوند و از خدمات استفاده کنند.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان، تصریح کرد: دانشجویانی که تمایل به استفاده از روش دوم با استفاده از رایانه شخصی دارند می‌توانند نسخه‌های الکترونیکی کتاب‌های دانشگاه پیام نور را از طریق پایگاه اینترنتی طاقچه دریافت کنند، در این حالت دانشجویان می‌توانند با ورود به نشانی https://bit.ly/۲wfljob در قسمت بالای صفحه نام کتاب مورد نظر خود را جستجو و وارد صفحه کتاب شوند.

وی گفت: در زیر کتاب سه گزینه وجود دارد که از گزینه مطالعه نمونه می‌توان بخشی از محتوای کتاب را مطالعه کرد، از گزینه خرید برای خرید کتاب و از گزینه نشان کردن، برای افزودن کتاب به بخش نشان شده‌ها برای خرید‌های بعدی استفاده کرد. دانشجویان درصورت استفاده از تخفیف در زمان خرید کتاب، تیک مربوط به کد تخفیف را انتخاب کرده و پس از وارد کردن کد حتماً باید ثبت کد را انتخاب کنند.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور اردبیل تأکید کرد: با انتخاب گزینه خرید، صفحه مربوط به ورود به حساب کاربری نمایش داده می‌شود که در صورت نداشتن حساب کاربری در طاقچه می‌توانید با شماره همراه یا نشانی ایمیل به راحتی یک حساب کاربری ایجاد کنید. دانشجویان باید توجه داشته باشند، مطالعه کتاب‌هایی که نوع فایلشان epub است از طریق پایگاه اینترنتی طاقچه امکان‌پذیر است و فایل‌های pdf فقط از طریق اپلیکیشن موبایل قابل مطالعه و استفاده خواهد بود و خوانش به‌صورت الکترونیک بوده و قابل پرینت نیست.

وی تأکید کرد: سامانه فروش آنلاین کتب درسی دانشگاه پیام نور نیز فعال است و دانشجویان و تمامی متقاضیان خرید کتاب‌های دانشگاه پیام نور می‌توانند منابع درسی خود را با ۲۰ درصد تخفیف در بازه زمانی ۲۴ تا ۷۲ ساعت در هر نقطه در داخل یا خارج از کشور پس از ثبت سفارش در این سامانه دریافت کنند. دانشجویان جهت ثبت سفارش می‌توانند به سامانه فروش آنلاین کتاب به نشانی digibook.pnu.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha