بهره‌مندی نابینایان از خدمات بهزیستی بیله‌سوار
کد خبر: 3929342
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶

بهره‌مندی نابینایان از خدمات بهزیستی بیله‌سوار

رئیس اداره‌ بهزیستی بیله‌سوار گفت: نابینایان با شدت معلولیت مختلف از خفیف تا خیلی شدید تحت پوشش بهزیستی شهرستان بیله‌سوار بوده و از حمایت‌های مستمر سازمان برخوردار هستند.

بهره مندی معلولین بینایی از خدمات بهزیستی بیله‌سواربه گزارش ایکنا از اردبیل، توحید هژیر، رئیس اداره‌ بهزیستی شهرستان بیله‌سوار، ۲۴ مهرماه، در جمع تعدادی از اصحاب رسانه، گفت: با توجه به انجام کمیسیون تعیین و تشخیص معلولیت تاکنون ۱۳۳ معلول بینایی با شدت مختلف معلولیت، تحت پوشش این اداره قرار گرفته‌اند و از حمایت‌های مستمر و غیر مستمر این اداره برخوردار شده‌اند.

وی تصریح کرد: از بین آمار موجود ۹۲ نفر معلول با جنسیت مذکر و ۴۱ نفر معلول دارای جنسیت مؤنث بوده و براساس این وضعیت آماری، اختلال و معلولیت بینایی بین مددجویان این اداره در جنس مذکر دو برابر جنس مؤنث است.

رئیس اداره‌ بهزیستی بیله‌سوار گفت: اکثریت افراد با معلولیت بینایی بالای ۳۵ سال بوده و اجرای طرح غربالگری بینایی(آمبیلیوپی) در تشخیص و درمان افراد دارای تنبلی چشم که در گروه سنی ۶_۳ سال اجرا می‌شود و در صورت وجود مشکلات بینایی به راحتی قابل درمان است موفق عمل کرده و با گذشت زمان از شدت معلولیت بینایی کاسته شده است.

هژیر اظهار کرد: طرح آمبیلیوپی به‌صورت همیشگی در مؤسسه جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی از مراکز تحت نظارت این اداره واقع در خیابان شهید وطنخواه با استفاده از دستگاه غربالگری بینایی در حال اجرا بوده و همشهریان جهت پیشگیری از مشکلات بینایی در فرزندان 3 تا 6 سال خود در آینده همکاری لازم را با بهزیستی شهرستان داشته باشند.

انتهای پیام
captcha