برگزاری جشنواره ادبیات داستانی بسیج در اردبیل
کد خبر: 3929225
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴

برگزاری جشنواره ادبیات داستانی بسیج در اردبیل

مسئول انجمن ادبیات داستانی بسیج هنرمندان استان اردبیل از برگزاری دهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج در استان خبر داد و افزود: این مسابقه در راستای تحقق جهش تولیدات فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره ادبیات داستانی بسیج در اردبیلمهرداد جلیلی‎کیا، مسئول انجمن ادبیات داستانی بسیج هنرمندان استان، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، از برگزاری دهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج خبر داد و گفت: این مسابقه در راستای تحقق جهش تولیدات فرهنگی و هنری در دو رده سنی نوجوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود.
جلیلی‌کیا خاطر نشان کرد: توجه به ارزش اندیشیدن و تفکر متعهدانه در زمینه‌سازی و مبارزه با هر آن‌چه که مخالف رشد و ارتقای معنوی انسان، به همراه کشف سبک و نگاه‌های خلاقانه و نوین ادبیات داستانی در پرداخت آثار و موضوعات مختلف از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
مسئول انجمن ادبیات داستانی بسیج هنرمندان استان اردبیل، گفت: جشنواره ادبیات داستانی بسیج تجربه دیگر از حضور پرشور و متعهدانه مردم در جبهه فرهنگی برای ثبت حماسه عاشورایی یاران امام خمینی(ره) است.
وی به اهداف دهمین دوره جشنواره ادبیات داستانی بسیج اشاره کرد و گفت: جوان‌گرایی در بین داوران، کشف استعددا‌های خلاق از میان گروه‌های سنی در حوزه نویسندگی مخصوصا در مناطق محروم و شهرستان‌های استان به منظور حمایت از آموزش و تربیت نیرو در جهت تقویت جریان ادبی و انقلاب اسلامی، تقویت حوزه ادبیات داستانی متعهد در بستر رقابت سالم در جشنواره، رشد سطح مهارتی نویسندگان و چهره سازی از نویسندگان نوقلم، نوجوان و جوان و کمک به شناخته شدن آن‌ها در مجامع ادبی و حضور مؤثر آن‌ها در جبهه فرهنگی انقلاب و تولید آثار فاخر فرهنگی و ادبی از جمله اهداف این جشنواره است.
جلیلی‌کیا به موضوعات دهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج اشاره کرد و افزود: روایت مردان و زنان حماسه ساز در هشت سال دفاع مقدس تحت عنوان راز‌های ارغوانی، تقویت محور مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی تحت عنوان مکتب سلیمانی، مدافعان سلامت، کمک مومنانه، افشای جنایات ایادی استکبار جهانی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی از جمله موضوعات این جشنواره است.
وی از علاقمندان به شرکت در جشنواره خواست تا آثار خود را در قالب فایل word تا ۱۵ آذرماه، سال جاری به دبیرخانه جشنواره واقع در خیابان شهید مطهری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل و یا از طریق شماره مجازی ۰۹۱۴۲۸۸۲۵۵۶ در پیام رسان‌های ایتا و واتساپ با ذکر مشخصات کامل فردی و پست الکترونیکی ارسال کنند.
مسئول انجمن ادبیات داستانی بسیج هنرمندان استان اردبیل، تصریح کرد: داستان‌های ارسالی باید در قالب داستان کوتاه و حداکثر ۵۰۰۰ کلمه نوشته شده باشد.
خبرنگار: فائزه ندایی

انتهای پیام
captcha