ثبت‌نام از متقاضیان مشاغل خانگی در اردبیل ادامه دارد
کد خبر: 3928507
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷

ثبت‌نام از متقاضیان مشاغل خانگی در اردبیل ادامه دارد

رئیس جهاددانشگاهی اردبیل از ادامه ثبت‌نام از متقاضیان طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» تا ششم آبان‌ماه در استان خبر داد.

ثبت‌نام از متقاضیان مشاغل خانگی در اردبیل ادامه داردبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان، ۱۹ مهرماه در گفت‌وگوی زنده رادیویی با برنامه «سلام ساوالان»، اظهار کرد: در راستای اجرای موفق این طرح در استان‌های نمونه در سال گذشته، امسال طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌همت جهاددانشگاهی در ۳۱ استان در حال اجراست.

وی هدف اصلی این طرح را ایجاد شغل مولد و پایدار در حوزه کسب و کار‌های خانگی از طریق شبکه‌سازی و گروه‌سازی عنوان کرد و افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در بهبود وضعیت معیشتی و رونق اقتصادی خانواده‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس جهاددانشگاهی اردبیل با بیان اینکه این طرح در سه مرحله شناسایی، آموزش و توانمندسازی، اتصال به بازار و تجاری‌سازی عملیاتی خواهد شد، یادآور شد: طرح مذکور زمینه اشتغال ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر را در کشور فراهم خواهد کرد که سهمیه استان اردبیل از این تعداد ۲ هزار نفر است.

اوچی اردبیلی با بیان اینکه ثبت‌نام این طرح از ۶ شهریورماه شروع شده و تا ۶ آبان‌ماه ادامه خواهد داشت، یادآور شد: متقاضیان دارای مهارت می‌توانند با مراجعه به سامانه inhb.ir ثبت نام کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی داشتن حداقل ۱۸ سال سن، بومی استان محل ثبت نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی را از شرایط متقاضیان ثبت نام در این طرح دانست و اظهار کرد: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی به‌عنوان نهاد توسعه‌ای و واسطه‌ای بین بخش خصوصی و تعاونی‌ها، مؤسسات مالی و اعتباری، سمن‌ها و دستگاه‌های اجرای عمل می‌کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان، شناسایی و ارزیابی ظرفیت‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی استان، ایجاد بانک اطلاعاتی از تسهیل‌گران و پیشران‌ها، آموزش، توانمندسازی، برندسازی و اتصال به بازار را از وظایف این نهاد در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی برشمرد.

اوچی اردبیلی یادآور شد: افتتاح دبیرخانه طرح توسعه مشاغل خانگی، عقد تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان جهاد کشاورزی و انجمن‌های کاریابی استان و تشکیل کارگروه عملی و راهبری متشکل از نمایندگان، کارشناسان دستگاه‌های اجرایی، نخبگان و صاحب‌نظران این حوزه از اقدامات انجام گرفته در راستای عملیاتی کردن این طرح است.

وی تصریح کرد: به تناسب میزان فعالیت افراد، رشته خیاطی لباس، چرم‌دوزی، قالیبافی، بافنده تابلو فرش، ویرایشگر متون، مترجمی، برنامه‌نویسی و انیماتور از اولویت‌های شغلی این طرح در استان اردبیل شناسایی و معرفی شده است.

رئیس جهاددانشگاهی اردبیل یادآور شد: امیدواریم جهاددانشگاهی به‌عنوان نهاد علمی و انقلابی با همراهی دستگاه‌های اجرایی و مسئولان ذیربط بتوانند گام‌های اساسی در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی و تحقق شعار سال «جهش تولید» در کشور بردارند.

انتهای پیام
captcha