جمع‌آوری مستندات لازم برای ثبت عنبران به‌عنوان شهر ملی گلیم
کد خبر: 3928386
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳

جمع‌آوری مستندات لازم برای ثبت عنبران به‌عنوان شهر ملی گلیم

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل‌ گفت: مستندات ثبت ملی شهر عنبران به‌عنوان شهر ملی گلیم به شورای انتخاب شهر ملی ارسال شد.

مستندات ثبت عنبران به عنوان شهر ملی گلیم ارسال شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان امروز، ۱۹ مهرماه‌ گفت: در راستای حمایت‌های همه‌جانبه از آثار تاریخی و ملی استان اردبیل باید برنامه‌های مناسبی تدوین شود تا بتوانیم برای توسعه استان اقدامات مناسب و اساسی را به شکل مناسب و اساسی انجام دهیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر در حوزه صنایع دستی گلیم ۶۰۰۰ بافنده در حال فعالیت هستند که بیشتر مربوط به شهرستان‌های نمین و عنبران است و در این زمینه مناطق روستایی بیشتر علاقه به فعالیت در این حوزه را دارند که به همین منظور تهیه مستندات برای ثبت ملی عنبران به‌عنوان شهر ملی گلیم در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل‌ تصریح کرد: تأمین زیرساخت‌های لازم در این شهرستان یکی از اقدامات اساسی است که مورد توجه واقع شده و ساختمان نمایشگاه صنایع دستی یک ظرفیت مهم و اساسی برای این شهرستان محسوب می‌شود.

فلاحی با بیان این‌که اجرای طرح‌های جهش تولید در شهرستان‌های نیر و سرعین مطلوب و قابل قبول است، اظهار کرد: در این زمینه به‌دنبال پویایی گردشگری در این شهرستان‌ها و اشتغالزایی پایدار هستیم. حمایت از سرمایه‌گذاران و تلاش برای رفع مشکلات موجود در این زمینه اولویت اساسی است و در این زمینه تصویب طرح جامع گردشگری منطقه بولاغلار بعد از ۱۵ سال محقق شده است که بدون شک تحول اساسی در منطقه ایجاد می‌کند.

وی گفت: به‌دنبال ایجاد منافع اقتصادی برای سرمایه‌گذاران در استانی همانند اردبیل هستیم که دارای ظرفیت‌های بالقوه گردشگری است و در این زمینه تلاش همه‌جانبه مسئولان و مردم، مبنای کار قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha