واکنش جامعه قرآنی به خبر درگذشت «محمدرضا شجریان» + عکس
کد خبر: 3928166
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱

واکنش جامعه قرآنی به خبر درگذشت «محمدرضا شجریان» + عکس

فعالان قرآنی کشورمان بعد از انتشار خبر درگذشت محمدرضا شجریان، نسبت به آن واکنش نشان داده و نظرات‌شان را از طریق صفحات خود در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند.

واکنش جامعه قرآنی به خبر درگذشت «محمدرضا شجریان» + عکسبه گزارش ایکنا، جمعی از فعالان قرآنی کشورمان در صفحات شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی، نسبت به خبر درگذشت محمدرضا شجریان، استاد برجسته آواز ایران که پنجشنبه، ۱۷ مهرماه پس از طی یک دوره بیماری در تهران، دار فانی را وداع گفت، واکنش نشان دادند. در ذیل نوشتار برخی از مطالب منتشر می‌شود.

غلامرضا شاه‌میوه، پیشکسوت و داور مسابقات بین‌المللی قرآن در این باره نوشت: بی‌تردید ایشان بزرگترین چهره آواز و موسیقی اصیل ایران در قرن اخیر و شاید در طول تاریخ باشند. فارغ از همه کوته‌نظری‌ها و عقاید شخصی، سیاسی و اجتماعی افراد، ایشان را باید جزو میراث فرهنگی کشور بدانیم و به وجودشان ببالیم. صدها سال شاید بر ملتی بگذرد تا بزرگی همچون استاد محمدرضا شجریان پدید آید. مردی که تلاوت قرآن سکوی پرتاب او به سوی قله‌های هنر آواز شد و تا همین اواخر از شنیدن تلاوت‌های قاری همچون مصطفی اسماعیل به عنوان یکی از علاقه‌مندی‌های خود یاد می‌کرد. بارها از شاگردان ایشان شنیدم که به آنها توصیه کرده بودند برای بهبود صدادهی خود نزد اساتید قرآن بروند. يقينا معنویت انفاس ايشان در ربناهای مشهورشان تأثیر زیادی بر مردم ما گذارده و هرگز از قلب آنان بیرون نخواهد رفت. رحمت و مغفرت الهی نثارشان و روحشان شاد.

رحیم خاکی، قاری بین‌المللی کشورمان با انتشار تصویری قدیمی از تلاوت قرآن استاد شجریان به اثر ربنای وی اشاره کرده و نوشته است: «زین پس ربناخوان بهشت خواهی بود. روحت شاد استاد عزیز».

مجید فقیه، قاری قرآن نیز در کنار عکسی نوشته است: «بدرود خسرو آواز ایران زمین، روحت شاد»

محمدهادی صلح‌جو، قاری و مجری برنامه‌های معارفی صدا و سیما هم چنین نوشت: ... استاد شجریان حق بزرگی به گردن هنر اصیل موسیقی ایرانی دارد و به نوعی احیاگر آن به شمار می‌آید. از او سوال می‌کنند که چرا قرائت قرآن را ترک کردی؟ در پاسخ گفت به واقع کار سختی است؛ حتی در پاسخ به این سؤال که صدای چه کسی شما را شگفت‌زده می‌کند، نام مرحوم استاد مصطفی اسماعیل را می‌برد... از خداوند می‌خواهم در این شب جمعه و شام اربعين حسینی، قلم عفو بر جمیع جرائم اعمال ما بکشد و غفران و رحمت واسعه خود را نصیب ما خصوصاً روح مرحوم استاد محمدرضا شجریان بگرداند، آمین.

حمید مجیدی‌مهر، معاون اداره مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز نوشته است: «استاد محمدرضا شجریان ۱۳۱۹ تا همیشه».

انتهای پیام
captcha