تأمین منابع تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری تسریع شود
کد خبر: 3927895
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳

تأمین منابع تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری تسریع شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل بر تسریع در تأمین منابع تسهیلات مرحله پنجم اشتغال پایدار روستایی و عشایری تأکید کرد.

تامین منابع تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری تسریع شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، ارژنگ عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، ۱۶ مهرماه، در هشتمین نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، اظهار کرد: با عنایت به تصویب و معرفی طرح‌های واجد شرایط برای دریافت تسهیلات بانکی از محل منابع اشتغال پایدار روستایی و عشایری در مرحله پنجم به عاملیت صندوق کارآفرینی امید، لازم است در تأمین منابع این تسهیلات از طریق بانک مرکزی تسریع و با توجه به محدودیت فصل کاری در استان تا تخصیص منابع نسبت به پذیرش و تکمیل پرونده‌ها اقدام کنند.

وی افزود: آن تعداد از طرح‌هایی که با استفاده از تسهیلات منابع اشتغال پایدار روستایی و عشایری به بهره‌برداری رسید، ولی به‌واسطه شیوع ویروس کرونا با مشکل مواجه هستند از طریق سیستم بانکی برای مدت زمان معینی تنفس داده شود.

عزیزی با اشاره به نظارت همزمان سازمان بازرسی و دیوان محاسبات بر انحراف طرح‌های روستایی گفت: طبق گزارش واصله از دیوان محاسبات انحراف این طرح‌ها کمتر از ۵ درصد بوده و تمامی طرح‌ها از طریق دستگاه‌های اجرایی مربوط و بانک‌ها مرتب رصد می‌شوند.

وی اظهار کرد: شناسایی سرمایه‌گذاران توانمند یکی از اولویت‌های اصلی کمیته فنی اشتغال روستایی در پرداخت تسهیلات و معرفی به بانک است.

انتهای پیام
captcha