اخذ ۱۰۲ فقره سند مالکیت تک برگی برای موقوفات اردبیل
کد خبر: 3927046
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰

اخذ ۱۰۲ فقره سند مالکیت تک برگی برای موقوفات اردبیل

رئیس اداره اوقاف اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۲ فقره سند مالکیت تک برگی برای موقوفات این شهرستان در راستای حفظ، صیانت و تثبیت موقوفات اخذ شده است.

اخذ۱۰۲ فقره سند مالکیت تک برگی برای موقوفات شهرستان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، رضا ایمانی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان اردبیل، ۱۲ مهرماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وظیفه اوقاف و امورخیریه، حفاظت، حراست و دفاع از حقوق موقوفات عام است، گفت: موقوفات عام یعنی موقوفاتی که منافع آن‌ها عموم جامعه را دربر می‌گیرد که شامل بهداشت، آموزش، رفاه حال زائران بقاع متبرکه و رسیدگی به مستمندان است.

وی ادامه داد: وظیفه ذاتی اوقاف، حفظ موقوفات مردم در راستای اجرای نیت واقف است. در سال‌های گذشته روزگاری بر اوقاف و موقوفات گذشته که حاکمان قصد اضمحلال موقوفات را داشتند که یکی از این اقدامات اصلاحات ارضی بوده است. با استقرار نظام جمهوری اسلامی موقوفات این چنینی به وقفیت خود بازگردانده شده تا نیت واقف عملی شود.

ایمانی گفت: ۷ فقره سند مالکیت تک برگی مربوط به موقوفات خادم وطن، امام قلی، ثلث محمداسماعیل و حاجی عبادالله با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک اخذ شد. از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۲ فقره سند مالکیت تک برگی برای موقوفات شهرستان اردبیل در راستای حفظ، صیانت و تثبیت موقوفات اخذ شده است.

انتهای پیام
captcha