اثر آموزش مثبت پیش از ازدواج بر سازگاری زناشویی
کد خبر: 3926387
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

اثر آموزش مثبت پیش از ازدواج بر سازگاری زناشویی

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل، با اشاره به الگوی دو پژوهش موفق کاربردی با عنوان «آموزش پیش از ازدواج» در استان، گفت: اثر آموزش مثبت پیش از ازدواج بر سازگاری زناشویی و همچنین بر همدلی بعد از ازدواج، برای تقویت و استحکام نهاد خانواده اثرگذار خواهد بود.

اجرای دو پژوهش کاربردی در بهزیستی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، بهزاد ستاری، مدیر کل بهزیستی استان اردبیل، نهم مهرماه، با اشاره به یافته‌های تحقیقات در نشست شورای پژوهش سازمان بهزیستی استان اردبیل، گفت: طی طرح «طراحی الگوی مناسب جهت سنجش، مشاوره و آموزش قبل از ازدواج و تعیین اثربخشی آن» که در سال ۹۸ در میان شرکت کنندگان در طرح عمدتاً با تحصیلات لیسانس و میانگین سنی ۳۱/۳۲ سال صورت گرفته، بر آموزش پیش از ازدواج تأکید شده است.
ستاری اظهار کرد: اثر آموزش مثبت پیش از ازدواج بر سازگاری زناشویی و همچنین بر همدلی بعد از ازدواج که در نمونه‌های تحقیق آمده است، نشان می‌دهد که برگزاری این دوره‌ها برای تقویت و استحکام نهاد خانواده اثرگذار خواهد بود.
وی افزود: بر اساس یافته‌های پژوهشگر محترم، تأکیدات آموزش‌ها روی مهارت‌های ارتباطی و توجه به معیار‌های ذهنی زوجین بوده و این باعث می‌شود که افراد در انتخابهایشان ملاک‌های درست‌تری را مدنظر قرار دهند.
مدیر کل بهزیستی اردبیل خاطرنشان کرد: تحقیق انجام شده توسط اساتید دانشگاه محقق اردبیلی روی 60 نفر زوج در حال ازدواج صورت گرفته است و از نتایج آن به صورت الگوی آموزش پیش از ازدواج در فعالیت‌های این سازمان استفاده خواهد شد.
ستاری همچنین از اجرای طرح پژوهشی دیگری که در سال ۹۸ در مورد کودک همسری انجام شده است، خبر داد.

انتهای پیام
captcha