۴۰ برنامه در گرامیداشت روز گردشگری در اردبیل برگزار می‌شود
کد خبر: 3925863
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹

۴۰ برنامه در گرامیداشت روز گردشگری در اردبیل برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: در گرامیداشت هفته گردشگری، اجرای ۴۰ برنامه در شهرستان‌های استان اردبیل برنامه‌ریزی شده است.

۴۰ برنامه در گرامیداشت روز گردشگری در اردبیل برگزار می‌شودبه ‌گزارش ایکنا از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، ششم مهرماه در جلسه هم‌اندیشی برنامه‌های گردشگری در اردبیل، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در گرامیداشت هفته گردشگری بیش از ۴۰ برنامه در سطح استان اردبیل برگزار خواهد شد.
وی افزود: از این تعداد برنامه ۶ برنامه در شهرستان اردبیل، ۱۳ برنامه در کوثر، دو برنامه در نیر، دو برنامه در گرمی، سه برنامه در سرعین، سه برنامه در بیله‌سوار، ۱۳ برنامه در مشگین‌شهر و برخی برنامه‌های در سایر شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل مهمترین رویکرد در برنامه‌های هفته گردشگری را معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری اعم از تاریخی، طبیعی و ... دانست و گفت: در این زمینه اطلاع‌رسانی‌ها در سطح گسترده به ویژه در فضای مجازی انجام خواهد شد.
فلاحی با اشاره به تاثیر کرونا بر بخش گردشگری بیان کرد: شیوع این ویروس هر چند خسارات سنگینی بر پیکره گردشگری وارد کرد و فعالان این بخش را متضرر کرد، اما فرصتی برای توسعه و رونق گردشگری مجازی و معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان در فضای مجازی است که در این زمینه اقدامات گسترده‌ای انجام شده است.
وی با اشاره به شعار امسال روز گردشگری که گردشگری و توسعه روستایی تعیین شده است، عنوان کرد: از جمله اقدامات در راستای توسعه گردشگری روستایی در سطح استان توسعه زیرساخت‌ها در روستا‌های هدف گردشگری، صدور اولین مجوز مزرعه گردشگری به عنوان استان پیشرو کشور در بحث گردشگری کشاورزی، رونق گردشگری عشایری، توسعه بومگردی، آموزش جوامع محلی و چندین اقدام دیگر است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل رونق گردشگری کشاورزی را در استان از برنامه‌های پیش رو دانست و گفت: این برنامه در شمال استان با جدیت پیگیری می‌شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های کشاورزی مغان برای جلب و جذب گردشگر استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha