برجسته شدن یاد شهیدان امیدبخش جامعه است
کد خبر: 3925365
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

برجسته شدن یاد شهیدان امیدبخش جامعه است

فرمانده پایگاه ام لیلا حوزه ۶ بانوان حضرت سمیه(س) اردبیل، برجسته‌ و درخشنده‌تر شدن یاد شهیدان را روحیه‌بخش، امیدبخش و جهت‌بخش عنوان کرد و افزود: از جمله مواردی که باید در ثبت خاطرات خانواده‌های شهدا مورد بررسی قرار بگیرد، انگیزه‌های آنان از موافقت با حضور فرزندان و همسرانشان در میدان جهاد در راه خدا است.

شهدای دفاع مقدس؛ مردان همیشه زنده تاریخ جامعه هستندفاطمه خدایی، فرمانده پایگاه ام لیلا حوزه ۶ بانوان حضرت سمیه(س) اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، در حاشیه بازدید از نمایشگاه دفاع مقدس، گفت: هشت سال دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین عرصه‌های دفاع محسوب می‌شود، هنگامه‌ای که ملت ایران در اتحادی بی نظیر و یکپارچه به مصاف با دشمن متجاوز رفتند و برای حفظ و پاسداری از خاک وطن، سراسر عشق، ایثار و شجاعت شدند و پس از پایان جنگ نیز مجاهدانی از تبار شهیدان برای دفاع از اسلام و حریم اهل بیت(ع) در قامت مدافعان حرم در جنگ با اندیشه‌های افراطی و تکفیری، جامه برازنده شهادت را بر تن کردند و تحسین جهانیان را برانگیختند.
وی بیان کرد: شهیدان، تجسم عینی از آیه‌های جهاد هستند، بزرگمردانی که استقامت و پایداری ایرانیان را برای آزادی‌خواهان به تصویر کشیدند و اینگونه روایتگر فرهنگ ایثار شدند.
بدون تردید رسانه‌ها در طول دفاع مقدس در راستای خلق و حفظ میراث به یادگار مانده از این دوران، نقش موثری داشته‌اند و با ثبت، ضبط و انعکاس این حماسه‌ها تلاش کرده‌اند تا آن‌ها را از خطر تحریف و فراموشی محفوظ دارند.

مدافعان حرم؛ انسان‌های بی‌ادعا و حافظان امنیت پایداری در منطقه
خدایی خاطر نشان کرد: مدافعان حرم برای دفاع از حرم امن اهل بیت(ع) جان در طبق اخلاص نهاده و در سال‌ها مبارزه با تکفیری‌ها امنیت پایداری را در منطقه و در جهان ایجاد کردند. جهاد آن‌ها تنها معطوف کمک به مظلومان سوریه و عراق نبود، بلکه تمام مردم دنیا از اثرات مادی و معنوی این انسان‌های بی‌ادعا که در مقابله و مبارزه با تروریسم قدم برداشتند نفع بردند.
فرمانده پایگاه ام لیلا حوزه ۶ بانوان حضرت سمیه(س) اردبیل، برجسته‌تر و درخشنده‌تر شدن یاد شهیدان را روحیه‌بخش، امیدبخش و جهت‌بخش عنوان کرد و افزود: از جمله مواردی که باید در ثبت خاطرات خانواده‌های شهدا مورد بررسی قرار بگیرد، انگیزه‌های آنان از موافقت با حضور فرزندان و همسرانشان در میدان جهاد در راه خدا است.
وی انگیزه شهیدان از جهاد را کسب رضای الهی و ذکر و نام حضرت سیدالشهدا(ع) برشمرد و گفت: نباید اجازه داد این حقایقِ برجسته، کهنه و فراموش شود، و یا مجالی برای انکار آن‌ها به‌وجود آید، همچنان که امروز برخی افراد، پاره‌ای از بیانات انقلاب را صراحتاً انکار می‌کنند.
خدایی تصریح کرد: شخصیت‌های بزرگ، سرمایه‌های اصلی هر جامعه به شمار می‌روند و هر کشوری و ملتی به برکت انسان‌های بزرگ خود بزرگ می‌شود، شکوه می‌یابد، عزیز می‌شود، منزلت و رفعت و سربلندی می‌یابد و افتخار خلق می‌کند و در واقع هیچ عنصری غیر از وجود انسان‌های بزرگ برای یک جامعه بزرگی به همراه نمی‌آورد.
خبرنگار: فائزه ندایی

انتهای پیام
captcha