«چالش‌های آزادی دین و اقلیت‌های دینی» در گرجستان بررسی شد
کد خبر: 3925309
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
با حضور مسلمانان؛

«چالش‌های آزادی دین و اقلیت‌های دینی» در گرجستان بررسی شد

نشست بررسی «چالش‌های مربوط به آزادی دین و اقلیت‌های دینی» در گرجستان برگزار و در آن توصیه‌های جدید قانونگذاری درباره دین در سال 2020 ارائه شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این نشست با حضور نمایندگان اقلیت‌های دینی از جمله مسلمانان برگزار شد و برگزارکنندگان توصیه‌هایی را که در سال 2020 درباره چالش‌های مربوط به آزادی دین و اقلیت‌های مذهبی تنظیم شده بود، ارائه دادند.

این توصیه‌ها شامل مواردی همچون تنظیم قانون آزادی دین، ابتکار مربوط به قانون دین، بودجه سازمان‌های مذهبی، جرم با انگیزه عدم تحمل، جبران خسارت، مأموریت آژانس دولتی امور دینی، مباحث دینی در آموزش و پرورش و رسانه‌ها بود.

نینو لومجاریا، از مسئولان گرجستانی حاضر در نشست در سخنرانی خود به ارائه گزارشی از فعالیت‌های شورای اقلیت‌های دینی این کشور پرداخت و گفت: این شورا از بدو تأسیس تاکنون در زمینه حفاظت و تقویت آزادی دین در کشور فعالیت می‌کند. تلاش‌های شورای اقلیت‌های دینی باعث شده است امروز روحانیون و همه اقلیت‌های دینی بتوانند بدون تبعیض، خدمات مذهبی مورد نیاز جامعه را ارائه دهند.

وی افزود: امروز، شورا سومین سند راهبردی را از زمان تأسیس خود ارائه داده است که وضعیت آزادی مذهب و اعتقادات در کشور گرجستان را توصیف می‌کند و توصیه‌هایی را درباره فعالیت‌هایی که باید انجام شود، ارائه می‌دهد.

نینو لومجاریا در ادامه سخنان خود، از آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده آمریکا و انجمن ملل متحد به خاطر حمایت از مرکز تحمل مذهبی گرجستان و شورای ادیان طی سال‌های گذشته قدردانی کرد.

لورا برگر، معاون مدیر دفتر دموکراسی، حکمرانی و توسعه اجتماعی گرجستان نیز در ادامه درباره اهمیت همکاری برای اجرای توصیه‌ها با هدف ایجاد محیطی دموکراتیک و تحقق هم‌زیستی مسالمت‌آمیز در این کشور سخن گفت.

نینو تسینتسدزه، کارشناس و اسقف کلیسای «باپتیست» انجیلی گرجستان و اسقف «روسودان گوتسیریدزه» نیز به بیان سخنانی درباره رسانه‌ها و آموزش و نتایج مطالعه سیاست دولت درباره آزادی دین سخنرانی کردند.

انتهای پیام
captcha