تبیین و حفظ گنجینه‌های ارزشمند دفاع مقدس اولویت جامعه است
کد خبر: 3924531
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷

تبیین و حفظ گنجینه‌های ارزشمند دفاع مقدس اولویت جامعه است

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، در مراسم افتتاح نمایشگاه رزمی فرهنگی دفاع مقدس در اردبیل با محوریت عملیات کربلای ۵، گفت: تبین و حفظ گنجینه‌های ارزشمند دفاع مقدس اولویت اساسی جامعه شکوهمند اسلامی است.

تبیین و حفظ گنجینه‌های ارزشمند دفاع مقدس اولویت اساسی استبه گزارش ایکنا از اردبیل، سردار جلیل بابازاده، فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، 31 شهریورماه، در مراسم افتتاح نمایشگاه رزمی فرهنگی دفاع مقدس در اردبیل با محوریت عملیات کربلای ۵، که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان و ایثارگران برگزار شد، گفت: در این نمایشگاه در غرفه‌های مختلف آثار فرهنگی دفاع مقدس، ادوات و تجهیزات رزمی تیپ ۳۷ سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل و بخشی هم برای نشان دادن ابعاد عملیات کربلای ۵ در باغ موزه دفاع مقدس استان دایر شده است.
فرمانده سپاه استان اردبیل گفت: شهیدان با تمام وجودشان در راه اسلام، مبارزه با ظلم و حفظ تمامیت ارضی کشور جانفشانی کردند و اکنون وظیفه ما است که ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان برای حفظ آرمان‌هایشان بکوشیم.
وی با اشاره به این که حفظ گنجینه‌های ارزشمند دفاع مقدس یک اولویت اساسی و مهم است بیان کرد: باید در این راستا تبیین اهمیت موضوع به نسل جوان و امروزی نیز داده شود و حفظ کمال عزت و احترام را به عنوان یک اولویت اساسی و مهم مبنای کار قرار داد.
سردار بابازاده با بیان اینکه بدخواهان ایران اسلامی برای رسیدن به اهداف شوم خودشان سعی دارند فرهنگ دفاع مقدس و ایثار وشهادت رادر جامعه به بوته فراموشی بسپارند افزود: نباید اجازه داد تا نام، یاد واهداف مقدس رزمندگان اسلام فراموش شود.
وی وجود امنیت پایدار را بزرگترین نعمت وموفقیت نظام اسلامی وحاصل رشادت‌ها، از جان گذشتگی‌ها و شجاعت‌های شهیدان گلگون کفن دانست و افزود: خدمت بی‌منت به مردم از جمله خواسته‌ها و آرمان‌های مقدس شهیدان است و مدیران و مسوولان باید همواره به این امر مهم توجه داشته، ابراز ارادت ومحبت به خانواده‌های معظم شهدا وایثارگران و خدمت به مردم بویژه اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه را در اولویت قرار بدهند.
خواندن اشعار حماسی و اجرای سرود‌های انقلابی در وصف شجاعت‌ها و رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از برنامه‌های جنبی مراسم گشایش نمایشگاه رزمی فرهنگی دفاع مقدس اردبیل بود.
پس از این مراسم، رزمایش یگان‌های تیپ ۳۷ برای بازسازی گوشه‌هایی از عملیات کربلای ۵ و نمایش افلاکیان خاکی اجرا شد.
مردم انقلابی استان اردبیل در جریان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیش از 3400 شهید تقدیم اسلام کرده‌اند، ۲۶۷ نفر از این شهیدان والامقام در عملیات کربلای ۵ به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند.

انتهای پیام
captcha