افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی اردبیل
کد خبر: 3924142
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱

افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی اردبیل

رئیس جهاد‌دانشگاهی اردبیل‌ از افتتاحیه دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان حوزه اشتغال خبر داد.

افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان، ۳۰ شهریورماه‌ در آیین افتتاحیه دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی استان، گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز مطالعه و احصای توانمندی، آموزش و اتصال به بازار با همکاری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی استان به اجرا در می‌آید.

وی شناسایی مزیت‌ها و فرصت‌های استان، هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و هدایت افراد به سمت ثبت طرح در سامانه را از ویژگی‌های اجرایی این طرح ملی دانست و افزود: در اجرای این طرح ۲ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش قرار می‌گیرند.

رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل با اشاره به اجرای موفق این طرح در ۹ استان کشور در سال گذشته و تسری آن به سایر استان‌ها در سال جاری، گفت: برای بهره‌مندی از مزایای این طرح، ثبت نام از طریق سامانه تا ۶ مهرماه ادامه دارد و تاکنون ۲۰۰ نفر در سطح استان اردبیل در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

وی هدف اصلی این طرح را ایجاد اشتغال مولد و پایدار با نگاهی به بازار از طریق شبکه‌سازی ذکر کرد و ادامه داد: در تمامی مراحل اجرا، جهاد‌دانشگاهی به‌عنوان نهاد واسطه‌ای عمل کرده و مطالعه، ارزیابی، پایش، مستندسازی، مستندنگاری، ایجاد بانک اطلاعاتی، شبکه‌سازی و اتصال به بازار را انجام خواهد داد.

یادآور می‌شود، شورای علمی این طرح با حضور چهره‌های شاخص در حوزه مشاغل خانگی از استانداری، اداره‌کل تعاون، میراث فرهنگی، صمت، بهزیستی، کمیته امداد و جهاددانشگاهی تشکیل شده است که تصمیم‌گیری و اقدامات لازم برای اجرا برآمده از خرد جمعی شوراست. برای ایجاد مشاغل پایدار همه مسئولان و مردم باید با هم‌افزایی از فرصت‌های موجود برای راه‌اندازی نهضت بزرگ اشتغال استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha