۵ موزه جدید به مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی اضافه شد
کد خبر: 3924028
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴

۵ موزه جدید به مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی اضافه شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: ۵ موزه جدید به مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی اضافه شده که در سفر پیش روی وزیر میراث‌فرهنگی به استان به بهره‌برداری می‌رسند.

۵ موزه جدید به مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی اضافه شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، ۲۹ شهریورماه با اشاره به اقدامات عمرانی و توسعه‌ای در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی اظهار کرد: از اقدامات شاخص در این مجموعه احیای بنای سر در عالی‌قاپو بود که فاز نخست آن سال گذشته فاز نخست آن اجرا شده و امسال شاهد اجرای فاز دوم آن خواهیم بود.
وی با اشاره به تملک خانه سپهرم و الحاق به موزه صنایع دستی بیان کرد: تملک بانک ملی از مهمترین مطالبات مردم و موارد مورد پیگیری مستمر آیت‌الله عاملی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل برای بازگشایی محوطه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی که با هزینه‌کرد ۸۰ میلیارد ریال این امر انجام و عملیات اجرایی آن آغاز شده که در مدت یک ماه تکمیل خواهد شد.
مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از اجرای طرح رواق‌سازی در ضلع شمالی میدان عالی‌قاپو خبر داد و گفت: اعتبارات مورد نیاز در این زمینه تامین شده است.
فلاحی عنوان کرد: از دیگر اقدامات شاخص در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی در این مجموعه جهانی راه‌اندازی صحن قیزیلباش‌لار بوده که تاثیر بسزایی در اجرای برنامه‌های مناسبتی به ویژه در ایام محرم داشته است.
وی افزود: مرمت مدرسه پورسینا، مرمت مستمر بخش‌های مختلف مجموعه از جمله گنبد شاه اسماعیل، ساماندهی شهیدگاه همراه با یادمان شهدای چالدران که طرح مطالعاتی آن تکمیل و تصویب شده وعملیات اجرایی آن آغاز شده نیز در این مجموعه انجام شده است.
مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل با اشاره به دایر شدن موزه فرش در جنت‌سرا با پنج میلیارد ریال اعتبار اظهار کرد: توسعه بخش‌های مربوط به موزه در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی از مهمترین رویکرد‌ها بوده که در این راستا پنج موزه شامل موزه سنگ، سکه، اسناد تاریخی، سفال و قطعات سفال و عکس‌های قدیمی در این مجموعه ایجاد شده و در سفر پیش روی وزیر میراث‌فرهنگی به استان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha