آغاز ثبت‌نام از متقاضیان راه‌اندازی کسب و کار‌های خانگی در اردبیل
کد خبر: 3923517
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

آغاز ثبت‌نام از متقاضیان راه‌اندازی کسب و کار‌های خانگی در اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل از آغاز «طرح ملی توسعه مشاغل خانگی» و ثبت‌نام از متقاضیان راه‌اندازی کسب‌وکار‌های خانگی در استان خبر داد.

آغاز ثبت‌نام از متقاضیان راه‌اندازی کسب و کار‌های خانگی در استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، قاسم رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، ۲۷ شهریورماه در ششمین نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای «طرح ملی توسعه مشاغل خانگی» و آغاز ثبت‌نام از متقاضیان راه‌اندازی کسب و کار‌های خانگی در استان از سوی جهاددانشگاهی با نظارت اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد.

وی درباره نحوه ثبت‌نام متقاضیان افزود: تمامی متقاضیان لازم است با مراجعه به سامانه inhb.ir نسبت به تکمیل فرم‌ها و اطلاعات مربوط اقدام کنند. پس از ثبت‌نام متقاضیان، واحد‌های مجری جهاددانشگاهی در استان نسبت به پایش و راستی‌آزمایی اطلاعات متقاضیان بر اساس دستورالعمل‌های مربوط اقدام می‌کنند.

رحیمی شرایط متقاضیان ثبت‌نام در طرح مذکور را داشتن حداقل ۱۸ سال، بومی استان محل ثبت نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی بیان کرد و گفت: فاز مطالعاتی طرح به اتمام رسیده و فاز دوم و سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی شامل ثبت‌نام از متقاضیان، غربال‌گری، ارائه آموزش‌ها و مشاوره‌های عمومی و تخصصی و اتصال به بازار انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است. سهمیه استان در این طرح ملی ایجاد دوهزار شغل است که امیدواریم با اجرا و نظارت صحیح و همکاری بخش‌های مختلف، شاهد توسعه اشتغال‌زایی در سال مزین به نام «جهش تولید» باشیم.

انتهای پیام
captcha