افتتاح طرح محوطه‌سازی منطقه کاوش شده جمعه مسجد اردبیل در نیمه دوم امسال
کد خبر: 3923368
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷

افتتاح طرح محوطه‌سازی منطقه کاوش شده جمعه مسجد اردبیل در نیمه دوم امسال

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از بهره برداری از طرح حفاظت و محوطه سازی محوطه کاوش شده جمعه مسجد و مرمت مدرسه جعفر اسلامی اردبیل در نیمه دوم امسال خبر داد.

افتتاح طرح محوطه‌سازی منطقه کاوش شده جمعه مسجد اردبیل در نیمه دوم امسالبه گزارش ایکنا از اردبیل، کریم لطفی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، ۲۶ شهریورماه اظهار کرد: در حوزه میراث‌فرهنگی در سال‌های اخیر شاهد اقدامات گسترده‌ای در سطح استان بودیم که این اقدامات زمینه برای معرفی و حفاظت هر چه بیشتر از این آثار را فراهم کرده است.
وی با اشاره به اقدامات در حوزه میراث فرهنگی در سال ۹۷ بیان کرد: احیا و اجرای رواق‌های ضلع شرقی سرای وکیل از مجموعه بازار با سه هزار و ۸۳۷ مترمربع عرصه، دو هزار و ۱۶۵ مترمربع اعیان و یک هزار و ۶۷۲ مترمربع محوطه آزاد، مرمت پل هفت‌چشمه و مرمت پل نادری از شاخص‌ترین اقدامات در این مدت بود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: در سال گذشته نیز اقداماتی نظیر احیای دروازه عالی‌قاپو، ساماندهی بقعه شیخ کلخوران شامل رواق محوطه و سرویس بهداشتی و مدرسه ضلع شمالی و ساماندهی سایت موزه شهر یری و سنگفرش مسیر دسترسی اجرا و به بهره‌برداری رسید.

لطفی، احیای غار‌های دستکند روستای تاریخی کنزق و بهسازی راه دسترسی، مرمت و بازسازی سرای امام جمعه، ایجاد موزه سپهرم اردبیل، مرمت پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، اجرای ضلع شمالی و محوطه‌سازی سرای وکیل از مجموعه بازار تاریخی اردبیل و خانه وکیل را از دیگر طرح‌هایی عنوان کرد که در سال ۹۸ اجرا و افتتاح شده است.

وی تسریع در اجرای در دست اجرا در حوزه میراث‌فرهنگی را از اولویت‌های مهم سال ۹۹ برشمرد و گفت: بهره برداری از موزه سنگ، داش حامامی (حمام سنگی)، خانه رئیسی و صحن قیزیلباش‌لار از مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی از جمله طرح‌هایی بوده که امسال به بهره‌برداری رسیده است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از بهره برداری از طرح حفاظت و محوطه‌سازی محوطه کاوش شده جمعه مسجد و مرمت مدرسه جعفر اسلامی در نیمه دوم امسال عنوان کرد و افزود: هدفگذاری شده تا این پروژه‌ها در دهه فجر امسال راه‌اندازی شود.

انتهای پیام
captcha