نمایش میدانی و محیطی «افلاکیان ۴» در اردبیل کلید خورد
کد خبر: 3922477
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴

نمایش میدانی و محیطی «افلاکیان ۴» در اردبیل کلید خورد

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل، از اجرای نمایش محیطی و میدانی «افلاکیان» با عنوان «آسمانی‌ها» خبر داد.

نمایش میدانی و محیطی «افلاکیان ۴» در اردبیل کلید خوردمصطفی قهرمانی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: هفته دفاع مقدس، یادآور رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و حماسه آفرینی‌های رزمندگان اسلام است و گرامیداشت این هفته و بزرگداشت چهل سالگی حماسه ماندگار دفاع مقدس در ترویج و نشر فرهنگ ایثار و شهادت مهم و تاثیرگذار است.
وی با اشاره به تاثیر تئاتر و نمایش در انتقال مفاهیم عالی فرهنگ اهل بیت(ع) و دفاع مقدس، از اجرای نمایش «افلاکیان ۴» با عنوان «آسمانی‌ها» خبر داد و افزود: نمایشگاه‌های فرهنگی و رزمی هر ساله با محوریت یکی از عملیات‌های رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی، همزمان با هفته دفاع مقدس در محل باغ موزه دفاع مقدس و در کنار مجموعه سیاحتی و تفریحی دریاچه شورابیل اردبیل برگزار می‌شود و یکی از بخش‌های مهم این نمایشگاه که از سال ۹۶ مورد توجه ستاد برگزاری نمایشگاه قرار گرفته است، اجرای نمایش میدانی و محیطی «افلاکیان» است.
قهرمانی، با اعلام اینکه امسال و با توجه به وضعیت کرونایی کشور، نمایشگاه فرهنگی رزمی دفاع مقدس با محوریت عملیات کربلای ۵ و به صورت ویژه در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود، تصریح کرد: یکی از بخش‌های اصلی نمایشگاه فرهنگی و رزمی در سال جاری، اجرای نمایش محیطی و میدانی افلاکیان است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در فضای نمایشگاه اجرا می‌شود.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل، با اشاره به انتشار فراخوان عمومی برای پذیرش ایده‌ها و طرح‌های هنرمندان، تصریح کرد: در سال جاری، نمایش محیطی و میدانی «افلاکیان ۴» با عنوان «آسمانی ها» اجرا می‌شود که سعید نوریان طرح و متن آن را نگاشته است.
وی با اعلام اینکه نمایش امسال متفاوت با سال‌های قبل از نظر محتوایی و شکل اجرایی است، افزود: کارگردانی این کار با علی دانش است و سعید نوریان، محمدرضا خدایی، کیوان پورمحمدتقی و حسن رهنماآذر اعضای و دستیار گروه کارگردانی را تشکیل می‌دهند.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان با بیان اینکه جمعی از هنرمندان و بسیجیان استان در اجرای این نمایش همکاری و مشارکت دارند، گفت: در این نمایش، رشادت‌ها و شهادت طلبی‌های عاشورائیان نهضت عبدالله الحسین(ع)، انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام
captcha