نشریه فرانسوی و مهره سوخته توهین
کد خبر: 3922279
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰

نشریه فرانسوی و مهره سوخته توهین

رئیس امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: توهین به مقدسات دینی مهره‌ای سوخته در دست نشریات و رسانه‌های غربی است و بی‌شک اقدامات آنان ارزشی ندارد و به‌زودی مجبورند میدان را خالی کنند.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان، رئیس امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا، با اشاره به اینکه این مجموعه به نمایندگی از تمام فعالان قرآنی استان اقدام موهن نشریه شارلی ابدو فرانسوی در پی اهانت به نبی مکرم اسلام(ص) را محکوم می‌کند، اظهار کرد: توهین این نشریه به آن حضرت و قرآن نقاب خباثت را از چهره نامبارک دشمنان اسلام ناب محمدی برداشت و بار دیگر اهداف شوم آنان را برای جهان بشری نمایان کرد.

وی افزود: انبیای الهی برای هدایت مردم همچون خورشید تابان هستند که مسیر هدایت را برای بشریت در دست گرفتند، قرآن از تمامی انبیای الهی به نیکی و تکریم یاد کرده است؛ چراکه انبیاء برای نجات بشریت از تاریکی و ظلمت مبعوث شدند. دنیای منحط غرب در عصر حاضر خود را دنیای مدرن دانسته که متأسفانه با جهالت قصد دارد انسان را از کمال به ذلت رساند و به بهانه آزادی بیان نماد انسانیت و کمال را خدشه‌دار کند.

اهانت شارلی ابدو نشان از عمق کینه دشمنان دارد

سرلکیان یادآور شد: دنیای غرب، انسانیت و کمال مندرج در دین مبین اسلام را سدی در برابر آزادی بی‌قید و شرط و انحطاط می‌داند و از هر ترفند و ابزاری برای عبور از این سد استفاده می‌کند. اهانت شارلی ابدو به پیامبر اسلام(ص) و قرآن در کشور مدعی آزادی نشان از عمق کینه و حماقت آنان دارد. دشمنی دنیای غرب، آمریکا و صهیونیستی با اسلام مسئله تازه‌ای نیست و تمام جهان بشری نسبت به این کینه‌توزی بی‌اساس و مغرضانه واقف هستند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان به آیه 8 از سوره مبارکه «صف»، «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ؛ مى‏‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا گر چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد گردانید» استناد و اضافه کرد: در طول تاریخ دشمنان حق و حقیقت آشکارا و پنهان سعی خود را برای از بین بردن چهره اسلام و قرآن به کار گرفتند و امروز با ترفندهای نوین دست به اقدامات موهن می‌زنند، اما نمی‌دانند نور خدا خاموش‌شدنی نیست و وعده خدا برای نگهداری از دین و کتاب الهی محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: غرب به سرکردگی آمریکا و اسرائیل و با همراهی نوکران خود به اعتقادات یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر اهانت می‌کند، اما خداوند متعال اراده کرده است که مستضعفان را به‌عنوان وارثان خود روی زمین قرار دهد؛ لذا با عنایت پروردگار و حمایت مردم جهان نقشه شوم آنان که از بین بردن مکتب الهی و حقیانی است به ناکامی رسیده و خواهد رسید.

سرلکیان با بیان اینکه همه آزادگان جهان این اقدام موهن و خائنانه از سوی کشورهای مدعی آزادی را محکوم می‌کنند، اضافه کرد: در طول تاریخ ثابت شده ادعای آنان مبتنی بر آزادی بیان، ادعایی پوچ است؛ چراکه کشتار مردم بی‌دفاع، حمله به معترضان بی‌عدالتی، نژادپرستی و پرداختن به موضوع هولوکاست گواهی بر دروغین بودن این ادعا دارد. مسلمانان جهان و حتی پیروان دیگر ادیان باید متحد شده و با قدرت در برابر توهین آنان به ادیان الهی بایستند؛ چراکه توهین به کلیسای کاتولیک‌ها نیز در پرونده اهانت‌های شارلی ابدو به چشم می‌خورد.

این مقام مسئول تأکید کرد: توهین به مقدسات دینی مهره‌ای سوخته در دست نشریات و رسانه‌های غربی است و بی‌شک اقدامات آنان ارزشی ندارد و به‌زودی مجبورند میدان را خالی کنند. هرچند این اقدام قلب مسلمانان را به درد می‌آورد، اما آنان را به مبارزه علیه دشمنان استوارتر می‌کند. جوامع مسلمان با وجود رهبری همچون مقام عظمای ولایت تمام قد در برابر توهین رسانه‌های غربی و آمریکایی نسبت به مقدسات دینی حتی دیگر ادیان الهی خواهند ایستاد و با قدرت از مواضع تمام ادیان الهی دفاع می‌کنند. ما خواستار ایجاد تمدن اسلامی در جهان هستیم و با یاری خدا این هدف محقق خواهد شد.

فرانسه مهد ادعای دروغین است

وی به فرمایش مقام معظم رهبری مبتنی بر این موضوع که باید با هوشیاری این توطئه شوم را خنثی کرد، استناد کرد و گفت: همه ما مکلف به دفاع از حریم نبوی هستیم و نباید اجازه دهیم دشمنان اسلام و قرآن و کشورهای خائنی همچون امارات چهره شوم رژیم صهیونسیتی را روتوش کنند. پشت تمام اقدامات اهداف از پیش تعیین شده‌ای است که با تبیین درست کارشناسان خبره دینی و سیاسی نمایان می‌شود.

سرلکیان بیان کرد: پارادوکس و دوگانگی‌های رفتاری در عملکرد سیاسی و نگاه فرانسوس‌ها در مواجه با این اقدام به چشم می‌خورد و این دوگانگی در رفتار آنان غیر قابل چشم‌پوشی است. رئیس‌جمهور فرانسه، این کشور را مهد دموکراسی و آزادی بیان معرفی می‌کند در حالی‌که اتفاقات این کشور روی دیگری را نشان می‌دهد. فرانسه مهد ادعای دروغین است، آنان مدعی دفاع از حقوق بشر هستند، اما عملاً دفاعی را در کارنامه خود ثبت نکرده و هرچه هست کشتار است و خیانت.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان پشت پرده توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) و قرآن را افزایش تسلط مسلمانان در فرانسه بیان کرد و افزود: دولت‌های غربی خطر سقوط و انحلال را احساس کردند. از این رو برای فرافکنی و دوری مردم از اسلام موج توهین به راه انداختند تا جلوی تحقق این امر را بگیرند، هم‌سو بودن نخبگان و مردم اصلی‌ترین علت موفقیت در برابر دشمنان است.

 

انتهای پیام
captcha