بازرسی بهداشتی و ایمنی از واحد‌های تولیدی اردبیل تداوم دارد
کد خبر: 3916381
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹

بازرسی بهداشتی و ایمنی از واحد‌های تولیدی اردبیل تداوم دارد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: بازرسی بهداشتی ایمنی از واحد‌های تولیدی و کارگاهی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تداوم دارد و تاکنون بیش از ۱۵۰۰ واحد بازدید شده است.

بازرسی بهداشتی و ایمنی از واحد‌های تولیدی و کارگاهی تداوم داردبه گزارش ایکنا از اردبیل، قاسم رحیمی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، ۲۳ مردادماه، در جمع تعدادی از اصحاب رسانه گفت: بازرسی بهداشتی و ایمنی از واحد‌های تولیدی و کارگاهی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تداوم دارد و تاکنون بیش از ۱۵۰۰ واحد بازدید شده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: صیانت از نیروی کار یکی از مهمترین اقدام‌های حوزه حمایت از قشری کارگری بود که به همت تشدید بازرسی بهداشتی از واحد‌های صورت گرفت.
وی افزود: رعایت موازین بهداشتی و حتی بهداشت کار و ایمنی نیز از دیگر مواردی است که در این بازرسی‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا سلامت محیط کار نیز ساماندهی شود.
رحیمی خاطر نشان کرد: هم اکنون ۲۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و کارگاهی در سطح استان اردبیل دارای کد بیمه تامین اجتماعی است که از این تعداد ۱۵۰۰ واحد مورد بازدید و بازرسی برای مقابله با بیماری کرونا قرار گرفته است.
وی گفت: ۳۱۲ واحد اقتصادی بزرگ که نیروی انسانی بالای ۵۰ نفر در آن فعالیت دارند مورد بازرسی و ارزیابی بهداشت محیط و ایمنی قرار گرفت تا زمینه جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در این واحد‌های اقتصادی تامین شود.
رحیمی اظهار کرد: طبق قانون کار زمینه تامین بهداشت محیط و کار بر عهده کارفرما است و امیدواریم با تامین امکانات بهداشتی در واحد‌های تولیدی بتوانند زمینه سلامت عمومی کارگران را فراهم کنند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تأکید کرد: پروتکل‌های مشخص بهداشتی در واحد‌های تولیدی به همت ستاد کشوری تدوین شده است که این بازرسی‌ها در راستای ارزیابی برای رعایت این پروتکل‌ها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha