اسد: قانون سزار عنوان مرحله جدیدی از اقدام علیه سوریه است / آمریکا به تروریسم وابسته است
کد خبر: 3916330
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲

اسد: قانون سزار عنوان مرحله جدیدی از اقدام علیه سوریه است / آمریکا به تروریسم وابسته است

رئیس جمهور سوریه امروز در سخنانی با اشاره به اینکه قانون سزار مرحله‌ای جدید از محاصره مردم سوریه است، گفت که در برهه اخیر درباره قانون قیصر بحث‌های زیادی شده است و این قانون بخشی از محاصره سوری‌هاست که از قبل شروع بود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سانا، «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه امروز، چهارشنبه به مناسبت سومین دوره تشکیل پارلمان این کشور، به پارلمان رفت و در آن اعلام کرد که مردم سوریه با اراده خود نقطه عطفی را رقم زدند.

وی تصریح کرد: ملت سوریه در برابر ادوات زورگو در طول جنگ این کشور با تروریست‎ها و مزدوران، آگاهی و بصیرت فوق‌العاده از خود نشان داد.

بشار اسد قانون سزار (تحریم جدید آمریکا علیه سوریه) را جنگ روانی علیه ملت سوریه دانست و گفت که بحث و جدل زیادی در برهه اخیر درباره قانون قیصر شده است و این قانون بخشی از محاصره سوری‌هاست که از قبل شروع بود.

رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که غرب پس از شکست تروریسم در جنگ علیه سوریه به سراغ جوانب دیگری رفت که قانون قیصر از جمله آنهاست. قانون سزار عنوان مرحله جدیدی از اقدام علیه سوریه است.

رئیس جمهور سوریه خاطر‌نشان کرد: دزدان در طول تاریخ نیز «تحریم‌های هوشمندانه» اجرا می‌کردند، اما واکنش ما به محاصره، افزایش تولید در بخش‌های مختلف است.

وی اضافه کرد: به رغم جنگ، اقتصاد سوریه پایدار و سرمایه‌گذاری موجود است، ما باید از سرمایه‌گذاری‌های کوچک حمایت کنیم، چرا که قادر به تحمل فشارها و مقابله با محاصره در بیشترین مساحت جغرافیایی است و علاوه بر آن، قادر به ایجاد فرصت‌های کاری است.

اسد اعلام کرد که آمریکا به تروریست‌ها در منطقه از جمله داعش در منطقه نیاز دارد و تحریم‌های آن در واقع، اعلام حمایت از تروریست‌هاست. پاسخ عملی و مناسب به محاصره اقتصادی سوریه از سوی ایالات متحده امریکا افزایش تولید و خوداکتفایی است‌.

انتهای پیام
captcha