درخشش دانش‌آموزان فارس در مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3916310
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶

درخشش دانش‌آموزان فارس در مسابقات سراسری قرآن

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس از درخشش دانش‌آموزان استان فارس با کسب 11 رتبه برتر در بخش پژوهشی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان کشور خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، جهان‌بخش بانشی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس امروز، 22 مردادماه در جمع خبرنگاران گفت: سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز کشور به‌میزبانی خراسان رضوی و در مشهد مقدس و به دلیل شرایط کرونا ویروس به‌شیوه غیرحضوری، مجازی و آنلاین از طریق سامانه مجازی شاد وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

وی افزود: در آیین اختتامیه مسابقات که در شبکه قرآن و معارف سیما انجام شد، دانش‌آموزان استان فارس در رشته‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر، احکام و انشای نماز رتبه‌های برتر کشوری را کسب كردند.

بانشی اسامی این دانش‌آموزان را اعلام كرد و گفت: دانش‌آموزان محی‌الدین فرزانه از شهرستان استهبان در رشته احکام پایه دوازدهم مقام اول کشوری و حسین امیری از ناحیه 3 شیراز در رشته تفسیر پایه یازدهم رتبه دوم کشوری را کسب کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: دانش‌آموزان نیما عزیزی از شهرستان مرودشت در رشته صحیفه سجادیه پایه یازدهم رتبه دوم کشوری، محمدجواد روستایی از ناحیه 4 شیراز در رشته صحیفه سجادیه پایه دهم رتبه پنجم کشوری و زهرا رضایی از شهرستان کوار در رشته نهج‌البلاغه پایه دهم رتبه دوم کشوری را کسب کردند.

به گفته وی، دانش‌آموزان محمدامین تهمتن از ناحیه 2 شیراز در رشته نهج‌البلاغه پایه دهم رتبه سوم کشوری، فاطمه کریمی در رشته نهج‌البلاغه پایه دهم، رتبه سوم کشوری و فاطمه سادات حسینی رشته نهج‌البلاغه پایه یازدهم رتبه سوم کشوری را کسب کردند که هر دو نفراز شهرستان استهبان هستند.

بانشی بیان كرد: دانش‌آموزان مهدی انصاری از شهرستان کازرون در رشته احکام پایه دهم رتبه چهارم کشوری، سیدمهدی طالع از شهرستان فیروزآباد پایه دهم در رشته انشای نماز، رتبه پنجم کشوری و فائزه برزگر از شهرستان خرم‌بید در رشته انشای نماز پایه دوازدهم رتبه پنجم کشوری را کسب کردند.

صدرالله‌ زین‌العبادی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس نیز گفت: امسال سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در بخش آوایی به‌میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران به‌شیوه غیرحضوری و آنلاین در بستر سامانه شاد وزارت آموزش و پرورش برگزار شده است.

وی اظهار كرد: نتایج بخش آوایی نیز تا 27 مردادماه اعلام خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود دانش‌آموزان استان در این بخش نیز حایز رتبه‌های خوبی در کشور شوند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس یادآور شد: همچنین مسابقات ویژه فرهنگیان در رشته‌های نهج‌البلاغه، روش تدریس احکام، حفظ و قرائت قرآن به‌میزبانی مشهد مقدس در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha