بحرین برپایی هرگونه مراسم جمعی عبادی و دینی را ممنوع اعلام کرد
کد خبر: 3916309
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵

بحرین برپایی هرگونه مراسم جمعی عبادی و دینی را ممنوع اعلام کرد

شورای امور اسلامی بحرین در آستانه ماه محرم اعلام کرد که برپایی اجتماعات و مراسم‌ دینی به دلیل شیوع کرونا همچنان متوقف است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «مراه البحرین»، شورای عالی امور اسلامی بحرین امروز چهارشنبه اعلام کرد که تعلیق برپایی نماز جماعت در مساجد و تعطیلی عبادات جمعی و اجتماعات دینی تا زمان کاهش شیوع ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

این شورا که از سوی پادشاه بحرین تأسیس شده، در بیانیه‌ای اعلام کرد: برپایی اجتماعات و رعایت نشدن فاصله اجتماعی همچنان دلیل اصلی شیوع کرونا در کشور است و هنوز میانگین شمار مبتلایان بالاست.

وی افزود: بر همین اساس، شورای امور اسلامی بحرین تصمیم گرفته است که برپایی نمازهای جماعت در مساجد و عبادت‌های جمعی و اجتماعات دینی تا زمان کاهش مطلوب شیوه کرونا همچنان متوقف باشد.

شورای عالی امور اسلامی بحرین گفت: این تصمیم به حکم مسئولیت شرعی به منظور حفظ جان مردم و در برابر این بیماری همه‌گیر و خطرناک و با توجه به نظر متخصصان بهداشتی و توصیه‌های آنها اتخاذ شده است.

این شورا از همه شهروندان بحرینی خواست که در این شرایط صبر پیشه کرده و با توبه، دعا، استغفار و صدقه به درگاه پروردگار روی آورند و عبادت‌های خود را به صورت فردی یا در چارچوب خانواده خود در خانه به جای آورند یا از طریق رسانه‌ها و ابزارهای ارتباطی، برنامه‌های مذهبی و عبادی را دنبال کنند.

تعلیق کامل برپایی هرگونه اجتماعات دینی در بحرین به خصوص در آستانه ماه مبارک محرم که شیعیان این کشور برای برگزاری مراسم عزاداری امام سوم خود با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی آماده می‌شدند، در شرایطی است که محدودیت‌های کرونایی درباره دیگر بخش‌های جامعه بحرین بسیار کاهش یافته و همه اصناف، مراکز تفریحی و حتی پایانه مرزی پل «ملک فهد» باز است.

انتهای پیام
captcha