نوعروسانی که چشم انتظار همت خیرین هستند
کد خبر: 3916307
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰

نوعروسانی که چشم انتظار همت خیرین هستند

بسیاری از زوج‌های جوان چشم‌شان به دستان توانمند خیرینی است که با همت بلند خود قدمی برای سر و سامان گرفتن زندگی‌شان، در ساده‌ترین شکل ممکن بردارند؛ در این میان، مراکز خیریه با تکیه بر همت بلند و دل آسمانی خیران، اقداماتی در این راستا انجام می‌دهند.

نوعروسانی که چشم انتظار همت خیرین هستندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، خشکسالی‌های اخیر و کم شدن درآمد مردم از یک سو و از طرف دیگر چند برابر شدن قیمت کالاهای اولیه زندگی، شرایط را برای زوج‌های جوان سخت کرده به طوری که برخی‌ها را تا سرحد طلاق هم پیش برده است. بسیاری از زوج‌های جوان چشم‌شان به دستان توانمند خیرینی است که با همت بلند خود قدمی برای سر و سامان گرفتن زندگی‌شان، در ساده‌ترین شکل ممکن بردارند.

روزانه تعداد زیادی از خانواده‌ها به مراکز خیریه و نیکوکاری و مساجد محل خود مراجعه می‌کنند و از آن‌ها درخواست کمک در خصوص تأمین جهیزیه دختران خود را دارند، خانواده‌های آبرومندی که تاکنون روی پای خود ایستاده بودند، اما بالارفتن قیمت کالاها و چند برابر شدن قیمت لوازم خانگی، خواب را از چشمانشان برده است.

درآمد پایین سرپرست خانوار که بیشترشان کارگر و کشاورز هستند، کفاف خرید جهیزیه را نمی‌دهد، برخی‌ها هم به دلیل ناتوانی در فراهم کردن جهیزیه دختر، کارشان تا مرز طلاق قبل از شروع زندگی هم پیش می‌رود که به همت خیرین نیکوکار، چند قلم از کالاهای اساسی زندگی‌شان تهیه می‌شود تا سرپناهی بسازند و زندگی کنند.

یکی از مراکز نیکوکاری که در یک سال اخیر موارد زیادی برای دریافت جهیزیه به آن مراجعه می‌کنند، مرکز نیکوکاری رسانه یاران خراسان‌جنوبی است. این مرکز به دلیل قرار گرفتن در محله کم‌برخوردار شمال شهر بیرجند، روزانه به طور مرتب مراجعانی برای دریافت جهیزیه یا چند قلم کالا از جهیزیه دارد که فعلاً نامشان در دفتر ثبت می‌شود و باید گوش به زنگ خیرین باشند.

زینب رمضانی، رئیس هیئت عامل مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان جنوبی، امروز 22 مرداد در گفتگو با رسانه‌های گروهی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی اظهار کرد: در حال حاضر تهیه جهیزیه و لوازم ضروری زندگی برای بسیاری از خانواده‌ها که دختر در آستانه ازدواج دارند کاری سخت و دشوار شده است.

رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان‌جنوبی با اشاره به نقش مرکز نیکوکاری در کمک به محرومان و نیازمندان و ترویج ازدواج آسان و پایدار بر اساس فرهنگ اصیل اسلامی گفت: این مرکز از آغاز فعالیت خود تاکنون با پرداخت کمک‌جهیزیه و هدیه ازدواج به نوعروسان و دامادهای نیازمند، به تأمین بخشی از جهیزیه آنان کمک می‌کند.

وی افزود: به مناسبت دهه امامت و ولایت دو مجموعه کمک‌جهیزیه از سوی مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان جنوبی به نوعروسان نیازمندان اهدا شد.

رمضانی با بیان اینکه ارزش این کمک جهیزیه‌ها حدود 15 میلیون تومان بوده است، افزود: این جهیزیه‌ها با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیرین گرانقدر مرکز نیکوکاری رسانه یاران جمع‌آوری شده و در اختیار زوج‌های نیازمند قرار گرفت.

رئیس هیئت عامل مرکز نیکوکاری رسانه یاران خراسان جنوبی ادامه داد: کمک جهیزیه‌های اهدایی به نوعروسان نیازمند شامل گاز، جاروبرقی، سرویس ظروف آشپزخانه از قبیل قابلمه، ظرف و ...، سرویس خواب، فرش، تلویزیون و میز آن بوده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر هشت نوعروس و داماد نیازمند در نوبت دریافت جهیزیه در مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران استان هستند که همت خیرین و نیکوکاران را می‌طلبد.

رمضانی ضمن قدردانی از خیرانی که همواره یاریگر نیازمندان هستند، یادآور شد: خیران علاوه بر مراجعه به مرکز نیکوکاری رسانه یاران در استان برای اهدای کمک های غیرنقدی، می‌توانند از طریق شماره کارت 6037997950110032 نیز کمک‌های نقدی خود را واریز کنند.

انتهای پیام
captcha