فوت تا کنون ۱۰۹ بیمار مبتلا به کرونا در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3916300
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴

فوت تا کنون ۱۰۹ بیمار مبتلا به کرونا در چهارمحال‌وبختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از حدود ۱۹ هزار و ۹۶۱ فرد مشکوک به ویروس کرونا نمونه‌گیری انجام شده است که از این جواب نمونه ۴ هزار و ۱۳۳ فرد مثبت اعلام شد، همچنین تا کنون، ۱۰۹ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ۲۲ مردادماه در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روند شیوع کرونا ویروس در تمامی کشورهای جهان روند صعودی به خود گرفته است، اظهار کرد: بسیاری از کشورها در کنترل این ویروس محدودیت‌های شدیدی را اعمال کردند، اما با کاهش محدودیت‌های این کشورها نیز وارد موج دوم شیوع این ویروس شده‌اند.

وی افزود: خبرهای امیدوارکننده‌ای از ساخت واکسن کرونا در جهان منتشر شده است، اما تا زمان ساخت واکسن ویروس کرونا و قرار گرفتن این واکسن در دسترس عموم نباید انتظار معجزه درخصوص کنترل این بیماری را داشته باشیم، بنابراین در حال حاضر باید پروتکل‌های بهداشتی با حساسیت پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه در هفته اخیر روند ابتلا به کرونا در استان‌های کشور روند کاهشی داشته است، اعلام کرد: در چهارمحال و بختیاری آمار ابتلا به کرونا متغیر است، در برخی از روزها روند افزایشی و برخی روزها روند کاهشی است.

شیرانی با بیان اینکه در هفته اول مردادماه بیش‌ترین آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا به در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسید، یادآور شد: در این مدت حدود ۱۷ نفر جان خود را از دست دادند و حدود ۱۱۷ نفر نیز در مراکز بهداشتی و درمانی بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: تا روز گذشته از حدود ۱۹ هزار و ۹۶۱ فرد مشکوک به ویروس کرونا نمونه‌گیری انجام شده است که از این جواب نمونه ۴ هزار و ۱۳۳ فرد مثبت اعلام شد و همچنین تا شب گذشته ۱۰۹ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه اکثر مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری خوبی با دانشگاه علوم پزشکی داشته‌اند، گفت: عده‌ای قلیل موازین بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، بنابراین وظیفه داریم از حق و حقوق این مردم صیانت کنیم، متأسفانه در کشور راهکار مناسبی برای اعمال جریمه و محدودیت برای این افراد وجود ندارد.

شیرانی با انتقاد از بی‌توجهی برخی از مسئولان استانی به مصوبات ستاد کرونا در تعطیلی تفرجگاه‌ها و مکان‌های اسکان اطراف امامزادگان در چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: در یک‌ماه اخیر شاهد گزارشاتی از اسکان مردم در مکان امامزاده حمزه‌علی در شهرستان بروجن بودیم، این بی‌توجهی به مصوبات موجب افزایش چشمگیر ابتلا به کرونا در این شهرستان و به ویژه شهر بلداجی شده است.

آغاز مرحله سوم غربالگری کرونا در استان

در ادامه جلسه سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از آغاز مرحله سوم غربالگری کرونا در چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهار کرد: این غربالگری با اولویت گروه‌های سنی کودکان، مادران باردار، سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای انجام می‌شود، در گام اول مراقبین سلامت به صورت تلفنی با خانواده‌ها تماس می‌گیرند و اگر نیاز به اقدامات درمانی وجود داشت، این افراد به مراکز جامع سلامت ارجاع داده می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین داوطلبان شرکت در کنکور سراسری باید برای شرکت در آزمون در سامانه سلامت ثبت‌نام کنند تا اطلاعات آن‌ها توسط مراقبان سلامت مورد ارزیابی قرار بگیرد، تیم‌های نظارتی نیز قبل، بعد و حین آزمون بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنکور نظارت می‌کنند.

جزایری درخصوص نظارت تیم‌های بهداشتی از اصناف و اماکن عمومی، بیان کرد: از تاریخ ۱۳ لغایت ۲۱ مردادماه حدود ۳۱۳۹ مورد بازرسی در استان صورت گرفت، حدود ۳۰ واحد پلمب و ۹۵ نفر نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: در حال حاضر درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم به ۸۶ درصد رسیده است، همچنین درصد رعایت پروتکل‌ها در اماکن عمومی ۸۱ درصد است.

وی در پایان گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته دستگاه‌هایی از جمله منابع‌طبیعی، شرکت گاز و همیاری شهرداری‌ها عملکرد ضعیفی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته‌اند و دستگاه‌های شرکت برق، بنیاد شهید و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بالاترین امتیاز را کسب کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha