رونمایی از سامانه آموزش الکترونیکی جامع هوشمند مدارس در فارس
کد خبر: 3916297
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰

رونمایی از سامانه آموزش الکترونیکی جامع هوشمند مدارس در فارس

مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس از رونمایی سامانه آموزش الكترونیكی جامع هوشمند مدارس در استان خبر داد و گفت: این سامانه به‌همت دانشگاه صنعتی شیراز و در راستای هم‌افزایی با سامانه آموزش مجازی شاد وزارت آموزش‌ و پرورش راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، فرهاد اسماعیلی، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 22 مردادماه در جمع خبرنگاران گفت: به‌همت دانشگاه صنعتی شیراز و در راستای هم‌افزایی با سامانه آموزش مجازی شاد وزارت آموزش‌ و پرورش از سامانه آموزش الکترونیکی جامع هوشمند مدارس با نام «دانش» رونمایی شد.

وی، محتوا، زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و به‌ویژه اینترنت را از ملزومات آموزش مجازی دانست و افزود: با ترکیب صحیح این ابزار می‌توان ساختار مناسبی برای آموزش مجازی فراهم کرد و با همت استاندار و هماهنگی‌های انجام‌ شده با اداره‌کل ارتباطات استان، هم‌اکنون بیش از 95 درصد مدارس استان فارس مجهز به اینترنت رایگان است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس گفت: در آینده نزدیک در سراسر فارس دانش‌آموزان به اینترنت رایگان دسترسی خواهند داشت و این‌گونه یکی از نگرانی‌های همه مسؤلان استان در زمینه دسترسی نقاط محروم و دورافتاده استان به اینترنت مرتفع می‌شود.

اسماعیلی بیان كرد: در ادامه این راه دسترسی به محتوا و اتوماسیون آموزشی لازم بود که در ابتدا با ابتکار خوب وزارت آموزش ‌و پرورش، شبکه آموزشی شاد تهیه و در اختیار همه دانش‌آموزان و فرهنگیان در سراسر کشور قرار گرفت که همچنان در آموزش مجازی برای ما محور و اساس است.

وی با تأکید بر لزوم حفظ حاکمیت آموزش‌ و پرورش بر نظام تعلیم و تربیت کشور، گفت: هر گروهی که در ایجاد بستر مناسب برای آموزش مجازی تلاش کند، ما به‌عنوان متولی آموزش‌ و پرورش آماده همکاری با آن‌ها هستیم و بر همین اساس در ادامه تلاش‌های انجام‌ شده در این زمینه، دانشگاه صنعتی شیراز با همکاری آموزش‌ و پرورش فارس اقدام به راه‌اندازی اتوماسیون آموزش مجازی دانش كرده است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس با تأکید بر اینکه در هر نوع آموزشی معلم باید محور آموزش باشد، گفت: در این سامانه علاوه بر حفظ محوریت معلم و شاکله مدرسه، الزامات سند تحول بنیادین رعایت شده است.

انتهای پیام
captcha