استفاده از سامانه دانش در آموزش مجازی دانش‌آموزان فارس
کد خبر: 3916294
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲

استفاده از سامانه دانش در آموزش مجازی دانش‌آموزان فارس

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با اشاره به رونمایی از سامانه آموزش مجازی دانش در استان، گفت: در آموزش مجازی مبنا سامانه وزارتی شاد است و از سامانه مجازی دانش در راستای هم‌افزایی با سامانه وزارتی استفاده می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، رسول قانونی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس امروز، 22 مردادماه در جلسه ستاد پروژه مهر استان، با اشاره به رونمایی از سامانه دانش در استان، گفت: این سامانه این امکان را دارد تا با ثبت‌نام مدیر هر مدرسه با کد ملی و کد پرسنلی، کد ورود برای هر معلم و دانش‌آموز اختصاص یابد و تمام کلاس‌های آنلاین و حتی امتحان و کلاس پرسش و پاسخ تصویری هم برگزار کنند.

وی افزود: در این سامانه امکان آموزش همزمان و غیرهمزمان، ارسال فیلم‌های ضبط شده، ارسال فایل‌های متنی همراه با صوت استاد، فایل‌های چند رسانه‌ای و محتواهای شخصی‌سازی شده برای هر فرد وجود دارد.

قانونی با بیان اینکه سامانه شاد مبناست و سامانه دانش در کنار این سامانه هم‌افزایی می‌کند، گفت: سامانه دانش خدمات یکپارچه‌ای به مدارس ارائه می‌دهد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس اظهار كرد: سامانه دانش مدرسه‌محور است و محتوای تمام دروس در مقاطع مختلف تحصیلی در اختیار دانش‌آموزان و معلمان قرار می‌گیرد تا مشکلات دانش‌آموزان در سال تحصیلی برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه این سامانه دارای محتوا و زیرساخت فناورانه قوی است، گفت:  با توجه به شیوع کروناویروس، نظام تعلیم و تربیت ما در حال دگردیسی است و باید با شرایط فعلی خود را وفق دهیم.

تولید محتوا به‌صورت مکتوب و الکترونیکی با امکان بارگذاری آثار منتخب در شبکه شاد، نقل و انتقال برون و درون استانی، نحوه سنجش دانش‌آموزان، گزینش سرباز معلم‌ها و نیروهای مدارس غیردولتی و نیروی روحانی وظیفه و ورودیان دانشگاه فرهنگیان، پروژه‌های در حال افتتاح در مهرماه امسال، ارائه گزارشات و مشکلات از روند ثبت‌نام در مقاطع مختلف تحصیلی، نظارت بر نحوه ثبت‌نام و شکایات در سطح استان، بازگشایی مدارس بر اساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری کلاس‌های ضمن خدمت برای مدیران و معاونان، سرایداران و نیروهای خدماتی از جمله مواردی بود که مسؤلان کمیته‌های مختلف پروژه مهر به آن‌ها اشاره کردند.

انتهای پیام
captcha