کرونا فرصتی برای توسل به قرآن و اهل بیت(ع) است
کد خبر: 3915888
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
حافظ قرآن:

کرونا فرصتی برای توسل به قرآن و اهل بیت(ع) است

حافظ و مدرس قرآن کریم گفت: کرونا از یک منظر، فرصت و تلنگری است که به قرآن و اهل بیت بازگردیم و به درگاه خدا تضرع کنیم.

کرونا فرصتی برای توسل به قرآن و اهل بیت(ع) استحجت‌الاسلام حسین اسلامی، مدرس و حافظ کل قرآن در گفت‌و‌گو با ایکنا از قم، درباره رابطه توسل و پدیده‌هایی مانند کرونا، گفت: توسل به قرآن و اهل بیت(ع) همیشه ضروری است و در ایام سختی مانند کرونا این ضرورت بیشتر است.

وی اضافه کرد: قرآن کریم هم فرموده که وقتی درد و رنج، بیماری و یا مصیبتی برای فرد یا قومی ایجاد شود، برای آن است که به درگاه خدا، تضرع کنند، در آیه 43 انعام فرموده است که «فَلَوْلَا إِذْ جَاءَهُمْ بَأْسُنَا تَضَرَّعُوا وَلَكِنْ قَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَزَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطَانُ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ».

اسلامی بیان کرد: کرونا هم فرصت و تلنگری است تا به قرآن و اهل بیت بازگردیم و به درگاه خدا تضرع کنیم در غیر این صورت ضرر خواهیم کرد.

این حافظ قرآن تصریح کرد: امیدوارم مشکلات بیماری فرصت و زمینه‌ای برای بازگشت مردم به سوی خداوند و تقوا و تضرع به درگاه الهی باشد و دست از خطاها و گناهان برداریم.

وی اضافه کرد: برخی تحلیل می‌کنند که مجالس مذهبی و مسجد و ... چون محلی برای شفاست نیازی به رعایت نکات بهداشتی نیست و این تقابل را ایجاد می‌کنند، اظهار کرد: تقابلی میان دین و سلامت روحی و جسمی وجود ندارد؛ وظیفه ما رعایت همه مواردی است که عقل و تجربه به ما نشان می‌دهد و نتیجه را باید به خدا واگذار کنیم.

این حافظ کل قرآن کریم اظهار کرد: نباید مجالس مذهبی را با توجیهات نادرست به بهانه‌ای برای تاختن به اصل عاشورا و عزاداری و ... تبدیل کنیم و با حضور در این مجالس موارد بهداشتی را هم به دقت رعیات کنیم.

وی همچنین به چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان قم اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقات قرآن هم فرصتی برای انس بیشتر با قرآن و مرور محفوظات است، لذا مسابقات هر سال باید با شکوه بیشتری برگزار شود.

یادآور می‌شود، چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه استان قم از 15 مرداد آغاز شد و با برگزاری مسابقات تفسیر در روز 24 مردادماه خاتمه خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha