مراسم آزادسازی ۵۷ زندانی جرایم غیرعمد و مالی استان اردبیل برگزار شد
کد خبر: 3915840
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰

مراسم آزادسازی ۵۷ زندانی جرایم غیرعمد و مالی استان اردبیل برگزار شد

مراسم آزادسازی ۵۷ زندانی جرایم غیرعمد و مالی با رعایت اصول و موازین بهداشتی در جهت پیشگیری از شیوع کرونا ویروس با حضور جمعی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی و خیرین استانی در ساختمان نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل برگزار شد.

مراسم آزادسازی ۵۷ زندانی جرایم غیرعمد و مالی استان اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، ۲۰ مردادماه در مراسم آزادسازی ۵۷ زندانی جرایم غیرعمد و مالی استان اردبیل، اظهار کرد: این اقدام خیرخواهانه به مناسبت عیدغدیرخم و ولادت امام موسی کاظم(ع) با دعوت از خیرین و مسئولان اجرایی استان در راستای کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: با کمک اداره کل اوقاف و امورخیریه، ستاد دیه، بنیاد مستضعفین و خیرین گرامی، بدهی بیش از ۷۰ میلیارد ریالی این زندانیان مرتکب جرم غیرعمد تهیه و از زندان آزاد شدند.
ستوده بیان کرد: طرح آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد مالی به منظور تقویت کارکرد‌های خیریه در امور اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیرین اجرا می‌شود و مولفه‌های آزادی زندانیان، محکومین مالی و جرائم غیرعمد بوده و آزادسازی زندانیان در اجرای این طرح از منابع مشارکت‌های مردمی، خیرین و موقوفات دارای نیات مرتبط انجام می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین ستوده افزود: با اشاره به اینکه تاکنون وقف مستقیمی برای آزادسازی زندانی انجام نگرفته است گفت: بر اساس ابلاغیه سازمان اوقاف به ادارات اوقاف سراسر کشور مبنی بر آزادسازی تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد از محل نیات خیرات و ... مقرر شده تا امسال بخشی از بدهی زندانیان تامین و درچند مرحله به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و با مشارکت ستاد دیه و سایر دستگاه‌ها آزاد شوند.
در ادامه این مراسم، عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: زندانیان جرایم غیر عمد ومالی از طبقه نیازمند و دردمند جامعه هستند که به لحاظ موقعیتی که درسطح جامعه دارند قادر به ابراز مشکلات خود در جامعه نیستند و اولویت ما کاهش آسیب‌های اجتماعی است که باید در این زمینه از ظرفیت‌های مردم ولایتمدار و خیر استان به نحو احسن استفاده شود.
رئیس کل دادگستری استان تغییر درنوع دیدگاه جامعه نسبت به زندانیان جرایم غیر عمد و مالی را نتیجه تلاش شبانه روزی کارکنان نمایندگی ستاد دیه‌ استان و ارایه‌ عملکرد شفاف این نهاد مردمی در آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی دانست.

انتهای پیام
captcha