ایمان باید مزین به ولایت باشد / خبرنگاران با صداقت در گفتار مروج امید در جامعه باشند
کد خبر: 3915302
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵
امام جمعه شهرستان پردیس:

ایمان باید مزین به ولایت باشد / خبرنگاران با صداقت در گفتار مروج امید در جامعه باشند

امام جمعه شهرستان پردیس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تأکید کرد: خبرنگاران صدای مردم و درد مردم را به مسئولان برسانند و این به انقلاب و جامعه اسلامی کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایکنا در پردیس، حجت الاسلام حسینی، امام جمعه شهرستان پردیس در نماز عبادی سیاسی امروز 17 مردادماه، با اشاره به عید بزرگ غدیر خم به آثار و ثمرات ولایت پذیری اشاره داشت و گفت: غدیر مایه خیر و برکت برای جهان بشریت است و ولایت‌ پذیری مراتب و درجات مختلفی دارد که با قبول و پذیرش آن شروع و نیاز به محبت و مؤدت و معرفت و بصیرت دارد و با صبر و استقامت و اطاعت‌پذیری وارد مراتب بالای ولایت مداری می‌شود، این مراتب و درجات مختلف، دارای آثار متناسب با خود است.


وی با اشاره به خطبه ٢٧ نهج‌‌البلاغه اظهار کرد: امیرالمؤمنین می‌‌فرماید: «فَیَا عَجَباً عَجَباً وَ اللَّهِ یُمِیتُ الْقَلْبَ وَ یَجْلِبُ الْهَمَّ مِنَ اجْتِمَاعِ هَؤُلَاءِ الْقَوْمِ عَلَى بَاطِلِهِمْ وَ تَفَرُّقِکُمْ عَنْ حَقِّکُم»‏؛ شگفتا، شگفتا! به خدا سوگند، این واقعیت قلب انسان را می‌‌میراند و دچار غم و اندوه می‌کند که شامیان در باطل خود وحدت دارند و شما در حق خود متفرقید.


وی همچنین با ابراز همدردی با مردم لبنان و حادثه انفجار اخیر به مسئولان کشور در زمینه انبار‌سازی‌های اینگونه مواد و حادثه‌های مشابه هشدار داد.

حجت‌الاسلام حسینی در این مراسم ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و تقدیر از آنها گفت: اخلاق حرفه‌ای، درستی و امانتداری و صداقت در گفتار جزو اخلاق رسانه‌ای است و خبرنگاران موتور افکار عمومی هستند. خبرنگاران باید افکار مردم را خوب هدایت کنند و در امیدبخشی مؤثر باشند.

ایمان باید مزین به ولایت باشد / خبرنگاران با صداقت در گفتار مروج امید در جامعه باشند

امام جمعه شهرستان پردیس تأکید کرد: خبرنگاران صدای مردم و درد مردم را به مسئولان برسانند و این به انقلاب و جامعه اسلامی کمک میکند.

وی در ادامه سخنرانی خود با اشاره به نزدیک شدن ایام محرم و توجه به پروتکل‌های بهداشتی توسط عزاداران اظهار کرد: روز گذشته به همراه فرماندار و تعدادی از مسئولان شهرستان بازدیدی از مراکز بهداشت و درمان در بومهن و جاجرود داشتیم و تنها خواهش آنها از مردم رعایت نکات بود، این افراد از جان خود و تفریح خودشان گذشته اند و خدمت می کنند و گاهی مجبورند ۲۴ ساعت ماسک بزنند.

حجت‌الاسلام حسینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرستان پردیس و در آستانه عید ولایت غدیر خم تأکید کرد: افراد ولایت‌پذیر و ولایتمدار رستگارانند. این خطاب مکرّر از زبان پیامبر گرامی(ص) نقل شده است که: «إِنَّ هَذَا وَ شِیعَتَهُ هُمُ الْفَائِزُونَ یَوْمَ الْقِیَامَةِ» روز قیامت، این مرد - علی(ع) - و شیعیان او رستگاران و اهل نجات هستند و آنها که به حمایت از ولایت برخاستند، در منزلگاه بهشت جای داده خواهند شد، چنان‌که در فرازی از زیارت جامعه کبیره آمده است: «مَنِ اتَّبَعَکُمْ فَالْجَنَّةُ مَأْوَاهُ»؛ هر کس که از شما ائمّه هدی(ع) پیروی کند، جایگاه او بهشت خواهد بود.
وی تاکید کرد: ولایتمدار بدون حساب، در بهشتِ لقاء حضرت احدیّت داخل می ‌شود، چون بعد از آنکه حق را شناخت، هر چه خیر از دستش می ‌آمد، انجام داده است و این وعده الهی است که «مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَکَرٍ أَوْ أُنثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُوْلَئِکَ یَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ یُرْزَقُونَ فِیهَا بِغَیْرِ حِسَابٍ» هر کس کار شایسته‏‌اى انجام دهد ـ خواه مرد یا زن ـ در حالى که مؤمن باشد، آن‌ها وارد بهشت مى‏ شوند و در آن روزى بى ‏حسابى به آن‌‌ها داده خواهد شد.

وی افزود: تاریخ ثابت کرده هرگاه مردم و مسئولان ما چشم به دهان رهبری دوختند، سربلند و عزتمند شدند.

امام جمعه شهرستان پردیس در انتهای سخنان خود با بیان اینکه حضرت زهرا(س) برترین الگوی ولایت پذیری است، گفت: آن حضرت در کنار علی(ع) نه به عنوان همسر بلکه در جایگاه دفاع از ولایت مشاهده می‌شود. حضرت علی(ع) در برهه‏ ای از زمان، بنابر مصلحت زمان خویش،‏ سکوت کرد و چه کسی می ‏توانست‏ با ایستادگی در برابر جریان حذف ایشان، حقایق را برای حق طلبان روشن کند جز حضرت زهرا(س) و اینکه چگونه با این بانوی ولایت مدار برخورد شد، بماند.

خبرنگار: نسا زارع

انتهای پیام
captcha