اهمیت حرفه خبرنگاری در نگاه آیت‌الله بهجت
کد خبر: 3915249
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲

اهمیت حرفه خبرنگاری در نگاه آیت‌الله بهجت

آيت‌الله بهجت به روزنامه‌نگاری که می‎خواست خبرنگاری را رها کند و به حوزه علمیه برود فرموده است: ما اينجا عالم و روحانى زياد داريم ولى امثال شما كه بتوانند حرف علما را به گوش مردم برسانند خيلى كم داريم و شما كه در روزنامه كار مى‌كنيد ارزش كارتان از علمايى كه تبليغ می‌كنند كمتر نيست، چون حلقه وصل مردم و آنها هستيد.

اهمیت حرفه خبرنگاری در نگاه آیت‌الله بهجتبه گزارش ایکنا، مرتضی نجفی قدسی، روزنامه‌نگار حوزه قرآن و دین به مناسبت روز خبرنگار خاطره‌ای از آیت‌الله بهجت نقل کرده است که در ادامه تقدیم می‌شود.

از آيت‌الله بهجت و اهميت شغل خبرنگارى نزد ايشان خاطره‌اى به ياد ماندنى دارم كه به نظرم براى همكاران رسانه‌اى و مطبوعاتى مشوق و هدايت كننده است.

سال‌ها پيش صفحه قرآن و معارف اسلامى را در روزنامه اطلاعات راه‌اندازى كرده بودم پس از چندى پدرم كه يك روحانى اهل اصفهان بود از شغل من اظهار نارضايتى كرد و گفت دوست دارم به قم بروى و درس حوزه بخوانى، البته من هم علاقه‌مند درس حوزه بودم ولى احساس مى‌كردم كارم در روزنامه اطلاعات در راستاى نشر معارف اسلامى است و آن را ترجيح مى‌دادم اما به سفارش پدر ناچار تصميم گرفتم كارم را رها كنم و به حوزه براى درس خواندن بروم، اما ترديد داشتم آيا اين كار به صلاح است يا نه؟

براى اطمينان خاطر به نزد مرحوم حضرت آيت‌الله بهجت رفتم و طرح موضوع كردم، جالب است كه آيت‌الله بهجت مرا از ورود به حوزه منع كرد و فرمودند: ما اينجا عالم و روحانى زياد داريم ولى امثال شما كه بتوانند حرف علما را به گوش مردم برسانند خيلى كم داريم و شما كه در روزنامه كار مى‌كنيد ارزش كارتان از علمايى كه تبليغ مى‌كنند كمتر نيست، چون حلقه وصل مردم و آنها هستيد، در تهران بمانيد و كارتان را در روزنامه ادامه دهيد و به پدر هم از قول من بگوييد كه با فلانى مشورت كردم و او گفت كارت در روزنامه خيلى مهمتر است و همان را ادامه بده!

در آن روز من واقعا از روشن بينى آيت‌الله بهجت كه مرجع سنتى و عارفى بودند تعجب كردم و باور نمى‌كردم ايشان براى كار خبرنگارى اينقدر ارزش قائل باشند! البته پدرم نيز با شنيدن فرمايش آيت‌الله بهجت قانع شد و ديگر پيگير قم رفتن من نشد و من هم با شوق و انگيزه بيشترى به كارم در روزنامه ادامه دادم.

انتهای پیام
captcha